וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף ירד ב-0.5% והתבסס מתחת ל-800 נק'

נתן שבע

27.6.2006 / 17:24

כלל פיננסים בטוחה חתך את מחיר היעד לטבע, ששמרה על יציבות. ריטליקס עלתה ב-1.8% בעקבות עסקה חדשה. רניטק זינקה בכ-24%

הבורסה בתל אביב, שהצליחה להתרחק בכ-12% מרמת השיא שרשמה, המשיכה גם היום לאבד גובה, כשברקע נמשכת המתיחות הביטחונית לקראת תקיפה אפשרית של צה"ל ברצועת עזה. מדד המעו"ף איבד 0.5% ל-796 נקודות; מדד תל אביב 100 השיל 0.4% ל-809 נקודות ומדד התל טק ירד ב-0.2%. מחזור המסחר נמוך מהממוצע גם היום והסתכם בכ-850 מיליון שקל. בעוד יומיים, יפקעו האופציות על מדד המעו"ף, כך שפעילותם של שחקני המעו"ף המשיכה לרחף מעל המסחר היום, במיוחד לאור המחזורים הנמוכים בימים האחרונים.

סקירה נוספת של בנק השקעות זר הגיעה היום לשוק, אם כי לא היה בה חידוש מיוחד. בנק ההשקעות השווייצי UBS הותיר את המלצתו לישראל ברמת "נייטרלי" עקב חוסר הוודאות הגיאו-פוליטית והיעדר האיתותים החזקים מהכלכלה.

דעות הכלכלנים היו חלוקות, אך נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, בחר אתמול להותיר - זה החודש השני ברציפות - את הריבית בישראל ברמה של 5.25%. זאת, בשל הציפייה לעמידה ביעד האינפלציה השנתי של 2%. ביום חמישי צפוי הבנק המרכזי בארה"ב להעלות את הריבית ב-0.25% ולמחוק את פער הריביות בין ארה"ב לישראל.

הנגיד מתנתק בעצם מהמדיניות הלא מוצהרת, לשמור על פער חיובי בין הריבית בארץ לזו של ארה"ב, על מנת לשמור על האטרקטיוויות של ההשקעה בישראל ולמנוע זרם הון החוצה. מנגד, רמז הנגיד כי הוא עשוי להמשיך ולהעלות את הריבית ב-0.5% במהלך השנה, כאשר הציפיות הן כי הריבית בארה"ב תועלה בשיעור דומה. ככל הנראה, זו הסיבה לכך שהותרת הריבית כמעט שלא עניינה היום את השוק.

על השוק הסולידי פעלו היום שני כוחות: האחד, הותרת הריבית על כנה, מה שתומך באפיקים השקליים. ומנגד, המשך עליית התשואות בארה"ב משפיע בכיוון ההפוך. אתמול עלו התשואות בארה"ב על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ל-5.239%, לראשונה מאז שנת 2002. השחרים הארוכים נכנעו לעליית התשואות ואיבדו עד 0.1%. הגלילים שמרו על יציבות בטווחים הארוכים.

טבע, שהתאוששה מעט ביומיים האחרונים מהקריסה במניה בשבוע שעבר, איבדה 0.1%. האנליסטים עדיין חלוקים לגבי מצבה של טבע. בכלל פיננסים בטוחה חתכו היום את מחיר היעד למניה ל-40 דולר - כ-25% מעל מחירה בשוק ואת המלצתם הם מותירים על "תשואת יתר". יסכה ארז מעריכה, כי הסיכון במניה גבוה למרות המחיר בו היא נסחרת. אתמול היה זה CIBC שציין, כי החששות בשוק מוגזמים והוא רואה במניה הזדמנות קנייה.

מניות הבנקים הגדולים - הפועלים ולאומי - ננעלו במגמה מעורבת. הפועלים איבדה 0.4% ולאומי עלתה ב-0.8%.

ריטליקס טיפסה בכ-1.8% לאחר שהחברה הודיעה על עסקה חדשה. החברה תתקין את פתרונות התוכנה שלה ברשת הולנדית, עסקה שעשויה לתרום לה הכנסות של 7-4 מיליון דולר בשנה למשך 10-7 שנים.

רניטק, שכמעט לא מרכזת מסחר ביום רגיל, זינקה בכ-24% במחזור של כ-1.5 מיליון שקל. הזינוק במניה - לאחר שהחברה הבת (33%) מכרה נכסים לעוגן נדל"ן בתמורה של 400 מיליון שקל, עסקה שתייצר לרניטק רווח של 37 מיליון שקל.

מכתשים אגן עלתה ב-0.2%. אתמול סבלה המניה מחולשה של כ-2% כנראה בעקבות הורדת תחזיות של חברת Bunge. ההורדה באה בעקבות הפגנות סוערות של איכרים בברזיל, שגרמו לירידה בייצור. בפועלים סהר מעריכים, כי החולשה הזו במכתשים אינה מוצדקת, במיוחד לאור הפסקת ההפגנות והעובדה כי עונת הזריעה עדיין לא התחילה. אפריקה ישראל ירדה ב-1.5% ללא סיבה מיוחדת, אבל למרות זאת הצליח מדד הנדל"ן לשמור על יציבות.

אורמת, איבדה 0.2%. אתמול ערכו ראשי החברה מצגת מעודדת, בה הודיעו כי הם מצפים לצמיחה שנתית ממוצעת של 21% בתפוקת החשמל שלה בשלוש השנים הקרובות, אבל גם היום, בדומה לאתמול, המשקיעים לא מתרגשים מכך יתר על המידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully