וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרל מוטורס: 35 אלף עובדים יעזבו תמורת פיצויים

ליאור רבינוביץ

27.6.2006 / 12:31

הפרישה הגדולה בהיסטוריה האמריקאית, תעזור לחברה להיחלץ מהפסדים קשים אך מסמנת גם אי אמון של עובדים בעתדי החברה

ג'נרל מוטורס מדווחת, כי 35 אלף עובדים מאוגדים הסכימו לחבילת פיצויים ויעזבו מוקדם מן הצפוי. החברה הודיעה בחודשים האחרונים, כחלק מתוכנית התייעלות, כי היא מתכוונת לפטר 30 אלף עובדים עד שנת 2008. הסכם הפיטורים-פיצויים הרחב והמוקדם מהצפוי יאפשר ליצרנית הרכב הגדולה בעולם לעלויות בסך 5 מיליארד דולר בשנה. זהו היקף הפיטורים הגדול החד פעמי בהיסטוריה האמריקאית.

רוב המפוטרים של יצרנית הרכב - עובדים מאוגדים של יונטייד אוטומוביל וורקר (UAW). שליש מכוח האדם של החברה יילך הביתה כדי לעזור לראשי החברה להתמודד בשוק הרכב התחרותי שבו החברות האמריקאיות נלחמות מלחמת נסיגה והשהייה כנגד חברות הרכב מאסיה. בשנה שעברה GM הפסידה 10.6 מיליארד דולר.

אנליסטים מציינים, כי הפרישה הגדולה והמוקדמת מהצפוי מסמנת את חוסר האמון של עובדי החברה בעתידה הפיננסי. אך מצד שני עומדים פיצויי פרישה נדיבים שהצליח להשיג איגוד עובדי הרכב.

הקיצוצים ב-GM לוו במהלך דומה של חטיבת החלפים דלפי שהגיעה להסכם דומה לפיטורים של 12,600 עובדים מאוגדים שהסכימו לפיטורים אחרי קבלת פיצויים. "וול סטריט ג'ורנל" מדווח, כי המהלך מייצג פיטורים של 38% מכוח האדם שמקבל שכר לפי שעה יעזור לחברה להיחלץ מפשיטת רגל.

35,000 עובדים הסכימו לעזוב מתוך 113 אלף עובדי השעה, העובדים המאוגדים, ב-GM. העזיבה תתבצע בשני דרכים - תשלום פיצויים חד פעמי או פרישה מוקדמת. 4,600 עובדים בחרו בתוכנית הפרישה המוקדמת - קבלת 35 אלף דולר לשנה והטבות מלאות. 30,000 עובדים הסכימו לתוכנית תשלום פיצויי פיטורים חד פעמיים בגובה של 70 אלף דולר עד 140 אלף דולר, על פי הוותק הנצבר.

התוכנית תעלה ל-GM כ-3.8 מיליארד דולר, מיליארד דולר יותר מאשר עלות תוכנית הפיצויים עליה הכריז מנכ"ל GM, ריק ווגנר, בפני משקיעים ואנליסטים בחודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully