וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-2006 צפויים מיזוגים בשווי של 3.5 טריליון דולר

עפרה שלו

27.6.2006 / 14:21

הפעילות הערה מבטיחה שנה רביעית ברציפות של צמיחה ברווחי בנקי ההשקעות הגדולים

בפחות מחמישה ימים, עסקות מיזוג בשווי של כ-110 מיליארד דולר נחתמו ברחבי העולם וחיזקו את ההערכות כי 2006 תהיה שנת המיזוגים והרכישות החזקה בהיסטוריה. מגוון המגזרים המעורבים גדול, וכולל מתכות, טכנולוגיה ומוצרי צריכה.

העסקות שנחתמו לאחרונה - בהן רכישת חברת הפלדה ארסלור ע"י מיטאל סטיל; רכישת חטיבת מוצרי הצריכה של פייזר ע"י ג'ונסון אנד ג'ונסון; ורכישת פלקונברידג' ואינקו ע"י חברת הכרייה פלפס דוג' - סייעו בהגדלת היקף העסקות ב-2006 עד היום ל-1.7 טריליון דולר. עד סוף השנה, צפוי היקף זה לגדול ליותר מ-3.5 טריליון דולר, על פי הערכות של תומסון פייננשל.

כמו בתקופות מיזוגים חזקות אחרות, הפריחה האחרונה מתודלקת על ידי אשראי זמין, שינויים טכנולוגיים ותחרות גלובלית. אולם, שלא כמו בשנות ה-90, החברות נוהגות בריסון כשהן מתמחרות את הרכישות שלהן.

אחד הגורמים הנוספים התורמים לפריחה בשוק המיזוגים והרכישות הוא הזינוק במחירי הסחורות. יצרניות הסחורות מאמינות כי העלייה במחירי הסחורות תימשך זמן רב. היקף המיזוגים הקשורים לסחורות הגיע השנה ל-240 מיליארד דולר - כ-13% משווי העסקות שדווחו עד היום. זאת לעומת 6.5% ב-2004.

עם זאת, ישנם כמה גורמים העשויים לפגוע בפריחת המיזוגים. קרנות השקעה פרטיות ניצלו את שיעורי הריבית הנמוכים כדי לממן רכישות ענק. אם שיעורי הריבית ימשיכו לעלות, הפריחה בשוק המיזוגים עשויה להיפגע.

המרוויחים העיקריים - בנקי ההשקעות


בנקי ההשקעות הם בין המרוויחים העיקריים מהפריחה בשוק המיזוגים. גולדמן סאקס ומריל לינץ' מובילים קבוצה של 13 בנקים העומדים לחלוק עמלות בגובה של יותר מ-200 מיליון דולר מרכישת ארסלור על ידי מיטאל סטיל.

אתמול דווח כי ארסלור הבלגית-צרפתית, יצרנית הפלדה השנייה בגודלה בעולם, הסכימה להירכש על ידי מיטאל סטיל ההולנדית-בריטית, יצרנית הפלדה הגדולה בעולם, תמורת 33.7 מיליארד דולר - ובכך שמה קץ לשישה חודשים של מלחמת הצעות רכש עוינות ביניהן.

מיטאל, שבשליטת איל הפלדה ההודי והאיש העשיר בבריטניה לקשמי מיטאל, תשלם לחמישה בנקים כ-100 מיליון דולר. שמונת הבנקים של ארסלור יקבלו עמלות בהיקף דומה.

עדר היועצים בעסקת מיטאל-ארסלור מראה כיצד בנקים מתחרים על עמלות בעסקות מיזוגים ורכישות. פעילות המיזוגים והרכישות ב-2006 הגיעה עד כה לשיא של 1.7 טריליון דולר, מה שמבטיח שנה רביעית ברציפות לצמיחה ברווחי בנקי ההשקעות. בכל אחת מעשר העסקות הגדולות שבוצעו השנה, ייעצו בממוצע שמונה בנקי השקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully