וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: איתוראן עולה ב-2% לאחר המלצת "קנייה"

אסף רותם

27.6.2006 / 23:20

כלל פיננסים חתך את מחיר היעד לטבע ל-40 ד'. המלצת "קנייה" חזקה לגיוון מצד דש. נייס תשלים את רכישת IEX בשבוע הבא

בוול סטריט נפתח המסחר בעליות שערים קלות. מדד נאסד"ק עולה ב-0.1% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.1%. בקרב המניות הישראליות עולה איתוראן ב-1.6% לאחר שזכתה להמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 20 דולר מאנטרברג. אי.סי.טל מוסיפה 0.2% לאחר נפילה שבועית של כ-16%. גיוון מאבדת 0.7% - זכתה להמלצה חמה מדש-אייפקס. נייס עולה ב-0.3% לאחר שדיווחה על עסקה עם בנק בסקנדינוויה.

סקירת טרום מסחר

לאחר עליות השערים שחתמו אתמול את המסחר בוול סטריט, מצביעים היום החוזים העתידיים על פתיחה שלילית של המסחר עם ירידות של עד 0.3% במדדי המניות המובילים. זאת, כשברקע המשך העלייה במחירי הנפט הגולמי והמתנה לנתוני מכירות הבתים הקיימים ואמון הצרכנים בארה"ב.

אתמול שמרו המשקיעים על זהירות לקראת ההחלטה על גובה ריבית הבסיס בארה"ב ביום חמישי. עם זאת, עסקות מיזוג בהיקף כולל של 90 מיליארד דולר תרמו בכל זאת לאופטימיות, וסייעו למדדי המניות לסיים את המסחר בעליות מתונות של 0.6%-0.3% לאחר יומיים של חולשה.

היום יפורסמו בארה"ב נתוני מכירות הבתים הקיימים לחודש מאי. על פי סקר כלכלנים המתפרסם באתר בארונ'ס אונליין, צפויה ירידה של 1.6% במכירות הבתים הקיימים לקצב שנתי של 6.65 מיליון יחידות, בהמשך לירידה של 2% שנרשמה באפריל. אתמול דווח על עלייה מפתיעה של 4.6% במכירות הבתים החדשים בארה"ב במאי לקצב שנתי של 1.234 מיליון יחידות.

בנוסף, סקר ביטחון הצרכנים של חברת המחקר קונפרנס בורד לחודש יוני צפוי, על פי התחזיות, להצביע על עלייה מתונה של 0.8 נקודות בביטחון הצרכנים בארה"ב לאחר ירידה חדה של 6.6 נקודות שנרשמה במאי. עד להחלטה על גובה הריבית, יפורסמו במהלך השבוע גם נתוני הצמיחה הסופיים של כלכלת ארה"ב ברבעון הראשון של 2006, אולם את המשקיעים יעניינו במיוחד דברי ההסבר שיצרף הבנק הפדרלי להחלטה להעלות את הריבית ב-0.25% לרמה של 5.25%. החלטה זו אמנם עדיין לא נפלה, אך הסבירות להתרחשותה גבוהה ביותר למרות שבוול סטריט יש גם משקיעים הרואים לנגד עיניהם אפשרות להעלאת הריבית בשיעור כפול ל-5.5%.

מחיר הנפט הגולמי עלה ב-4.1% בארבעת ימי המסחר הקודמים ומגמה זו נמסכת גם היום עם עלייה של עוד 23 סנט ל-71.5 דולר לחבית. מחר יפורסמו הנתונים השבועיים על היקף מלאי הנפט והדלקים בארה"ב.

בקרב המניות הישראליות, תיסחר ריטליקס בהשפעת הודעתה על חוזה חדש בהולנד, אשר עשוי להוות נקודת פתיחה לחוזים נוספים באירופה. ריטליקס, המתמחה בתוכנות לניהול רשתות קמעוניות, דיווחה כי תספק לרשת לאורוס (Laurus) ההולנדית מערכת תוכנה מסוג Retalix StoreLine להתקנה ב-400 סופרמרקטים בהולנד. ריטליקס אינה נוהגת לפרסם את היקף העסקות שלה אך לרוב עסקה מעין זו תורמת לחברה לרוב הכנסות של 7-4 מיליון דולר לשנה במשך 10-7 שנים.

בית ההשקעות CIBC הרעיף אתמול שבחים על מניית טבע וציין, כי החששות בשוק מהמהלך של מרק בנוגע לתרופת הזוקור מוגזמים, אבל בכלל פיננסים בטוחה חושבים כנראה כי יש ממה לחשוש. היום חתכה האנליסטית יסכה ארז את מחיר היעד למניית טבע ב-7 דולרים ל-40 דולר, אולם הותירה לה המלצת "תשואת יתר" עקב פער גבוה של כ-25% בין מחיר היעד למחיר בשוק. "על אף שהמחיר בו נסחרת טבע הינו נמוך, הסיכון גבוה והמסחר צפוי להיות תנודתי. אנו ממליצים להמתין לפחות עד סוף החודש ולראות האם השקת תרופת הזולופוט מתבצעת ללא הפרעה מצידה של פייזר", כתבה ארז.

בורסת הנאסד"ק תשיק ביום שני הקרוב את רשימת ה-Global Select היוקרתית, בה נכללות 1,200 החברות האיכותיות ביותר מתוך 3,300 חברות הנסחרות בנאסד"ק. 18 חברות ישראליות נכללו ברשימה זו, אולם בולטות בהיעדרן קומברס טכנולוג'י והחברה הבת, ורינט, אשר עשויות למצוא את עצמן בקרוב מחוץ לבורסת נאסד"ק.

האנליסט גדי ברקו מדש-אייפקס העניק למניית גיוון אימג'ינג המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 32 דולר - גבוה ב-108% ממחיר המניה בנאסד"ק. גיוון נסחרת כיום סביב מחיר שפל של שנתיים וחצי לאחר שאיבדה כשני שליש מערכה מאז השיא של אוקטובר 2004. עם זאת, למרות מחירי השפל והסנטימנט השלילי ממנו סובלת המניה בתקופה האחרונה, מעריך ברקו כי המחיר אומנם ירד אבל החלום נשאר.

ברקו מסביר את הירידות האחרונות במניה באזהרת הרווח של גיוון מאפריל 2006, במעבר להפסד בעקבותיה ובאזהרה של הפרת פטנט מצד המתחרה העיקרית, אולימפוס. למרות האזהרה והירידה הצפויה בשיעור הצמיחה במכירות השנה, הוא צופה שיפור חד ב-2007, אשר יתבטא בצמיחה של 48% בשורה העליונה ל-148 מיליון דולר. את 2006, בה צפויה להערכתו צמיחה של 15% בלבד במכירות ל-100 מיליון דולר, הוא מגדיר כשנת מעבר.

גילת רשתות לווין חתמה על הסכם לאספקת ציוד תקשורת ושירותים לספקית שירותי הטלפון והאינטרנט מארגנטינה - אימפסט (Impsat). היקפה הכספי של העסקה לא נמסר לפרסום.

קמטק קיבלה מחברה בקוריאה הזמנה לאספקת שתי מכונות מסוג פאלקון לבדיקה אופטית של מוליכים למחצה. מחירה של כל מכונת פאלקון נע בדרך כלל בין 500 אלף דולר למיליון דולר.

נייס קיבלה הזמנה נוספת מבנק בסקנדינוויה למערכות הקלטה בטכנולוגיית VoIP. היקף ההזמנה מוערך ביותר ממיליון דולר. כמו כן, דיווחה חברת Tekelec כי ב-6 ביולי תשלים את העסקה למכירת החברה הבת IEX לנייס תמורת 200 מיליון דולר. הודעה ראשונה על העסקה פורסמה לפני כחודשיים.

מניית אי.סי.אל איבדה בשבוע האחרון כ-16% מערכה לאחר פרסום הידיעות הראשונות בנוגע להצעתה לרכוש את טי.טי.איי, אשר טיפסה מנגד, ב-23% מאז ה-13 ביוני על רקע האפשרות לרכישתה בפרמיה על מחיר השוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully