וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף ירד ב-1.4%

אסף רותם

28.6.2006 / 18:07

טבע ירדה ב-1.3%. מכתשים אגן השילה 2%. אפריקה ישראל בלטה בירידה של 2.4%

לקראת יום המסחר האחרון ברבעון השני של השנה, אפשר לומר כי רווחי החברות הציבוריות - טובים ככל שיהיו - לא יקבעו את כיוון הבורסה בתל אביב במהלך התקופה הקרובה. הכניסה של צה"ל לעזה בשילוב הסנטימנט השלילי בשוקי העולם מעיבים על התחושה בשוק, שנערך גם להחלטת הריבית של נגיד הבנק המרכזי בארה"ב, בן ברננקי, מחר.

עד ה-11 למאי, עוד התרפקו הפעילים בשוק על גלי האופטימיות של עסקת ישקר, שסימלה את הבעת האמון של המשקיעים הזרים במשק המקומי, ושוק המניות המריא לשיאים חדשים לאחר שלוש וחצי שנים של תנועה חדה בכיוון צפון.

בתום השליש הראשון של מאי, האופטימיות החלה להיסדק, בד בבד עם הצניחה החופשית בשווקים המתעוררים, שהביעו רגישות גבוהה לחולשה המסתמנת בכלכלה האמריקאית.

מאז רמת השיא של תחילת מאי - 899 נקודות, מדד המעו"ף נחתך בכ-12.6%. עם זאת, המדד המוביל מסכם את הרבעון בירידה של 4% בלבד, הודות לעליות השערים באפריל. מי שהובילה את ההתרסקות היתה מניית טבע שהתרסקה בכ-25% מאז תחילת הרבעון. בגזרת המזון נרשם ברבעון מהפך זמני: מניית אסם הצליחה לסיים את הרבעון בעלייה של 5% וגברה על המתחרה המושבעת שטראוס עלית שסיימה כמעט ללא שינוי.

בסיכום יומי, פתחה הבורסה בירידה חדה ושמרה על מגמה זו לאורך כל שעות היום בצל הידיעות על ההסלמה ברצועת עזה. תל אביב ננעלה בירידות למרות הפתיחה החיובית בוול סטריט והנעילה הירוקה בשווקי מערב אירופה.

המעו"ף שרוב מניותיו למעט כלל תעשיות וגזית גלוב נצבעו אדום, נחתך היום ב-1.4% לרמה של 785 נקודות, מדד תל אביב 100 איבד שיעור זהה לרמה של 797.8 נקודות והתל טק ירד ב-1%. למעט יום שני שננעל בעליה קלה, הבורסה ירדה לאורך כל השבוע. עם זאת, מחזורי המסחר נמוכים ביחס למחזור ממוצע של כ-1.4 מיליארד שקל. היום הסתכם המחזור ב-871 מיליון שקל. פעילים בשוק שאבו עידוד מכך ודיווחו על היעדר מעורבות של המשקיעים הזרים, שלא מזרימים אמנם פקודות קנייה אך לא פועלים בכיוון ההפוך. טבע איבדה היום 1.3% למרות שבבנק ההשקעות UBS העלו תחזיות לחברה בעקבות קבלת הבלעדיות על הזוקור. בבנק ההשקעות שידרגו את תחזית הרווח למניה בחברה בשנה הנוכחית לרמה של 1.96 דולר למניה ותחזית ההכנסות עלתה ל-8.29 מיליארד דולר.

בנוסף, הודיעה טבע אמש, כי אבוט ממשיכה את המאבק המשפטי בניסיון למנוע מטבע לשווק גירסה גנרית לביאקסין - תרופה אנטיביוטית לטיפול בדרכי הנשימה, שהיקף מכירותיה עומד על כ-255 מיליון דולר ב-12 החודשים האחרונים. ביום חמישי הוסר צו המניעה שחל על טבע כיוון שאבוט לא הצליחה לבסס סבירות שתנצח במשפט העיקרי, שייחל במארס 2007. לפיכך, החלה טבע בשיווק הגירסה הגנרית, אולם הפסיקה אמש את השיווק עד ליום חמישי.

עוד במגזר הכימיה, ב-HSBC הותירו המלצת "נייטרלי" למכתשים אגן, וציינו כי "עונת הזריעה בברזיל הולכת להיות קשה במחצית השנייה של השנה". ב-HSBC מסתמכים על הורדת תחזית הרווח של יצרנית הדשנים באנג' ועל כך ש-30% מהיקף המכירות של מכתשים במחצית השנייה של השנה מתרכזות בברזיל. מחיר היעד - 25 שקל - גבוה בכ-4% ממחיר השוק. מכתשים אגן חתמה את היום בירידה של 2%. כי"ל ירדה בשיעור נמוך יותר של 1.8%.

אלביט מערכות ירדה ב-0.77% למרות שהחברה הבת EFW זכתה בהזמנה נוספת של מפקדת המארינס האמריקאי לאספקת מערכות צבאיות בהיקף של כ-50 מיליון דולר. הזמנה זו הינה תוספת להזמנה קודמת בהיקף של כ-70 מיליון דולר, עליה דיווחה החברה ב-6 בנובמבר 2005.

במניות הבנקים נרשמו היום ירידות שערים כשהפועלים ולאומי איבדו כ-0.8% בצל המכשולים האחרונים סביב מכירת פסגות של בנק לאומי ליורק. במניות הקונצרנים הגדולים, בלטה אפריקה ישראל בירידה של 2.4%. אי.די.בי אחזקות נחתכה ב-1.8%.

בשוק המט"ח ובשוק איגרות החוב, נערכים הפעילים להחלטת הריבית בארה"ב מחר. הדולר הרציף נסחר כמעט ללא שינוי בין הבנקים ברמה של 4.48 שקלים. היורו איבד 0.4% לרמה של 5.61 שקלים. בשוק האג"ח, הגלילים הצמודים נעו בין עלייה של 0.2% לירידה זהה והשחקים השקליים ירדו בשיעור של עד 0.26%.

החלטתו של נגיד הבנק המקומי סטנלי פישר להותיר את הריבית ללא שינוי ב-5.25% עשויה לסמן את תחילתו של עידן אפוקליפטי משהו, שבו המשקיעים מפסיקים ליהנות מפרמיית הסיכון של ישראל לעומת שווקים "חזקים" יותר דוגמת ארה"ב. אם הנגיד בארה"ב יעלה את הריבית ב-0.25% לפחות, ייווצר מצב של שוויון ריביות בין ישראל לארה"ב ואולי אף פער לטובת הריבית האמריקנית, תוספת התשואה שמוקנית למשקיעים בישראל תימחק באחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully