וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירשזון: דחיית הרפורמה באשראי תפגע בדירוג ישראל

מירב ארלוזורוב

28.6.2006 / 11:56

שר האוצר: התערבות הכנסת תתפרש כפגיעה חמורה בעצמאות הפיקוח. עצמאות המפקחים - אחד הפרמטרים החשובים לניהול תקין של המשק

שר האוצר, אברהם הרשזון, עומד להזהיר בנאומו בכנסת מפני הצעת החוק המתגבשת, לביטול תקנות הסדרת מסגרות האשראי (אוברדרפט) של בנק ישראל. הירשזון יטען כי התערבות הכנסת באמצעות חקיקה, בסמכויות הפיקוח של המפקח על הבנקים, תתפרש כפגיעה חמורה בעצמאות הפיקוח על הבנקים ותדרדר את מעמדה הבינלאומי של ישראל. זאת עד כדי פגיעה אפשרית בדירוג האשראי (רייטינג) של ישראל.

משיחות שקיים TheMarker עולה כי מנהלי הבנקים בארץ מסכימים עם הירשזון, וגם הם מעלים חששות לגבי השלכות בינלאומיות שעלולות להיות לצעד כזה של הכנסת. יש לשים לב כי החקיקה של הכנסת כוללת בתוכה סעיף, לפיו תהיה לכנסת זכות להתערב גם בעתיד, בהוראות נוהל בנקאי תקין של הפיקוח על הבנקים. בכך, הכנסת לוקחת לעצמה את החירות להתערב בהוראות הפיקוח באופן שוטף.

זוהי ההצעה מרחיקת הלכת ביותר שעלתה אי פעם בארץ, להתערבות בסמכויות הפיקוח של אחד המפקחים המובילים בישראל. למעשה, זאת הפעם הראשונה, ככל הזכור, שבה עצמאותו של אחד המפקחים המובילים נמצאת בסכנה.

עצמאות המפקחים נחשבת לאחד הפרמטרים החשובים לניהולו התקין של משק כלכלי, ולכן היא שיקול בעל משקל רב בעת קביעת דירוג האשראי של מדינות על ידי חברות דירוג האשראי הבינלאומיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully