וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המדדים איבדו כ-8% ברבעון

שרון שפורר

29.6.2006 / 17:40

מתחילת השנה: תשואה חיובית רק במדד הנדל"ן ובמניות השורה השנייה. טבע נחתכה ברבעון ב-27%. מדד הבנקים צנח ב-14%

עוד חודש שחור הגיע לקצו בבורסה לניירות ערך בתל אביב. שני המדדים המובילים - מדד תל אביב 25 ומדד תל אביב 100 - איבדו בחודש זה כ-10% כל אחד, והשלימו ירידה של כ-13% מאז החל גל הירידות האחרון בשווקי המניות הגלובליים. הרבעון השני של השנה הסתיים בעקבות ירידות אלו בנסיגה לאחור של המדדים המובילים בכ-8% כל אחד, כשהם רשומים תשואה שלילית מעט מתונה יותר בסיכום חצי שנתי.

את יום המסחר האחרון בשבוע פתחה תל אביב בפקיעה שלילית קלה של האופציות על מדד המעו"ף לחודש יוני במחזורים בינוניים. ברקע, המשיכו להעמיק ההסלמה הבטחונית והירידות בשווקים בעולם. מדד המעו"ף ירד בסיום המסחר היום ב-0.7% ל-779.6 נקודות ומדד תל אביב 100 ירד ב-0.5% ל-793.6 נקודות. מחזורי המסחר הסתכמו בכ-2.5 מיליארד שקל, בהם כמיליארד שקל בפקיעה.


ברקע למסחר היום, המתינו המשקיעים להודעת הריבית בוול סטריט, הצפויה ב-21:15 שעון ישראל. האנליסטים מצפים להעלאה נוספת בשיעור של 0.25% - העלאה 17 ברציפות לגובה 5.25%. המשקיעים ימתינו לדברים הנלווים להודעה בכדי לקבל איתות על המדיניות המוניטרית העתידית בה מתכוון לנקוט הפד.

טבע פתחה את המסחר הבוקר בעלייה מרשימה של קרוב ל-2% ואחרי שעברה לירידה של למעלה מ-1%, חתמה לבסוף בעלייה מתונה של 0.2% במחזור של 310 מיליון שקל. אתמול הצליחה טבע לעלות בוול סטריט ב-1.7% בעקבות המלצה חמה. בנק ההשקעות UBS חזר על המלצת קנייה לטבע והעלה את התחזיות לתוצאות החברה בעקבות קבלת הבלעדיות על הזוקור.

עם זאת, הבוקר חלו שתי התפתחויות נוספות בסביבה העסקית של החברה. הראשונה, רשות התרופות והמזון האירופי אישרה את חזרתה של תרופת הטיסאברי שפיתחו ביוג'ן איידק ואלאן, המתחרה בקופקסון של טבע לטיפול בטרשת נפוצה. התרופה ירדה לפני למעלה משנה מהמדפים בשל מותם של מספר חולים שלקו במחלה מוחית נדירה. בנוסף, השיקה חברת פייזר גירסה זולה יותר לתרופת הזולופט שלה לטיפול בדיכאון.

טבע סיכמה את הרבעון החולף בירידה של כ-27% והמשיכה להתרחק משיא כל הזמנים של 45.5 דולר למניה שקבעה באמצע חודש דצמבר.

מדד הבנקים, שכיכב ב-2005 עם עלייה של כ-50%, סיכם את שלושת החודשים החולפים בירידה של כ-14% וירד היום בשיעור של 0.7%. מניית לאומי חתמה בירידה של 1.1%. ברקע, סירוב הבנק לבקשת יורק להפחית את מחיר פסגות. לאומי מאיים, כי אם יורק תיסוג מהעסקה, הוא ימכור את פסגות לגוף אחר ויגרור את יורק לבית משפט. יורק מבקשת הנחה של 50 מיליון שקל אך יש להניח שתתפשר גם על 20 מיליון שקל. גם מניית הפועלים עברה לרדת וחתמה בנסיגה של 0.6%. בנק אגוד הוסיף 0.9% במחזור ער לאחר שהבוקר נודע, כי יהיה הראשון שקיבל רישיון להעניק ייעוץ פנסיוני. זאת, במקום פעילות קרנות הנאמנות וקופות הגמל אותן מכרו הבנקים במסגרת מסקנות ועדת בכר. הבוקר נודע, כי אגוד השלים את מכירת קופות הגמל שלו לחברת הביטוח איילון - המנהלת 830 מיליון שקל - תמורת 29 מיליון שקל.

עוד בפיננסים: איש העסקים יצחק תשובה, המחזיק בכ-33% מחברת הפניקס, מנסה להגיע לשליטה בחברת הביטוח ובוחן רכישת האחזקות הנוספות הדרושות לפי שווי של 800-700 מיליון דולר. הפניקס הוסיפה 2.1% במחזור ער יחסית עבורה של כ-1.8 מיליון שקל וקבוצת דלק השילה בסיום 0.7% במחזור של 53 מיליון שקל.

מניות מדד תל אביב נדל"ן 15 ירדו היום ב-1.5%, השלימו ירידה של כ-10% בחודש וקיזזו את העלייה מתחילת השנה ל-26% בלבד במקום כ-50% בתחילת מאי. מקרב מניות המדד שהיו במרכז הבמה מתחילת השנה, אפריקה ישראל, נסוגה ב-2.6%. אלקטרה נדל"ן הוסיפה 2% אחרי שהאנליסט שי ליפמן המליץ אתמול על המניה ב"קנייה חזקה" עם יעד של 70 שקל.

לקראת עדכון המדדים החצי שנתי שייערך ביום ראשון הקרוב על סמך החלטות הבורסה לניירות ערך מאמצע יוני, התנהל היום מסחר מיוחד במניות הנכנסות והיוצאות מהמדדים. הסיבה למסחר מיוחד זה נועדה לאפשר למשקיעים המוסדיים כתעודות הסל העוקבות מדד להספיק למשל לעדכן ולהתאים עצמם להרכבים החדשים.

כך, גזית גלוב עלתה היום ב-0.5% במחזור של כ-50 מיליון שקל ואורמת נותרה ללא שינוי במחזור של כ-46 מיליון שקל. שתי החברות תיכנסנה ביום ראשון הקרוב למדד המעו"ף הנחשק במקומן של כלל תעשיות ואסם שיוצאות ממנו אחרי למעלה מ-20 שנה. כלל תעשיות ירדה היום ב-1.2% במחזור של 40 מיליון שקל ואסם השילה מעליה 2% במחזור של 46 מיליון שקל.

טאואר חתמה בירידה של 2.2% במחזור של כ-1.3 מיליון שקל. החברה תקיים היום את המכרז הציבורי לגיוס של 30 מיליון דולר באג"ח ובכתבי אופציה להמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully