וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שערו של הדולר נותר 4.477 שקלים

טל לוי

29.6.2006 / 15:24

אקסלנס: "זירת המט"ח לא מושפעת מהאירועים הבטחוניים בימים האחרונים"


הדולר נסחר היום ביציבות ושערו היציג נותר ללא שינוי על 4.477 שקלים. היורו איבד 0.31% ושערו נקבע על 5.609 שקלים. גם בחו"ל מפגין הדולר מגמה דומה והוא נסחר ברמה של 1.256 דולר ליורו. היום בערב (שעון ישראל) צפוי יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, להעלות את הריבית ב-0.25% לרמה של 5.25%.

מבחינת המשקיע הישראלי מדובר בהשוואת הריביות בין ישראל לארה"ב, שכן לאחר שנגיד בנק ישראל החליט להותיר את הריבית רמה של 5.25% מציעה ישראל ריבית זהה לזו של ארה"ב.

"המשמעות היא שהפעילות בשווקים העולמיים נכנסת למצב של המתנה לקראת ההודעה על הריבית, או ליתר דיוק לקראת הסבר המילולי שמגיע ביחד עם ההכרזה", אומר מנהל חדר עסקות מט"ח באקסלנס גלובל מרקטס, אילן אנגל, "בעולם ממתינים להסבר, מתוך תקווה שיוכלו למצוא שם רמז לשאלה האם רצף העלאות הריבית בארה"ב יימשך או יופסק". לדברי אנגל, ההערכה היא כי היו"ר לא יאמר מפורשות מה יקרה וככל הנראה יציין כי המשך העלאות תלוי בנתוני המקרו של הכלכלה האמריקאית.

"מחר מסתיים הרבעון השני של 2006 והמשמעות היא שהשער היציג של הדולר שייקבע מחר הוא זה שיופיע בדו"חות הכספיים של החברות, ועל פיו יחושבו המשתנים הדולריים", אומר אילן אנגל, "ניסיון העבר מראה שלקראת סוף רבעון יש לחץ כלפי מטה".

במישור המקומי, נמשך מסחר בטווח שערים צר בשבוע האחרון והדולר אינו מצליח לשבור את רמת ה-4.50 שקלים. "זירת המט"ח מתעלמת כמעט לחלוטין מהאירועים הבטחוניים שקורים בימים האחרונים", אומר אנגל, "רואים זאת היטב שכן הדולר-שקל תקוע במקומו ונסחר בטווח צר". גם במישור הבינלאומי נמצא השקל במקום טוב שכן בניגוד לשווקים המתעוררים שם נרשמה ירידה חדה בערך המטבע המקומי (במיוחד בטורקיה) נותר השקל יציב למדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully