וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר מפסיקה את הסכם הבלעדיות עם ברן-רביב; מפחיתה התשלום בעשרות אחוזים

הארץ

25.7.2001 / 7:27

הפחתות התשלום ייעשו בחלקן רטרואקטיווית; פרטנר מקווה לחסוך עשרות מיליוני שקלים בהוצאות התפעול השנתיות שלה

מאת הדר חורש

חברת התקשורת פרטנר מפסיקה את ההתקשרות הבלעדית עם חברת התשתיות ברן-רביב מקבוצת ברן , ומפחיתה את התשלום לברן בעשרות אחוזים. ברן-רביב הקימה את רשת האנטנות של פרטנר, והתקינה עד כה עבור פרטנר כ-1,200 בסיסי אנטנות בשווי כמה עשרות מיליוני דולרים.

הפחתה רטרואקטיווית

פרטנר דנה מתחילת השנה עם ברן-רביב על שינוי אופן ההתקשרות ביניהן. בדיונים הוחלט כי ברן-רביב תמשיך להיות המתקינה העיקרית של פרטנר, אך תקבל רק כמחצית מהעבודות והמחיר שישולם לה יירד. לפי ההסכם הפחתות התשלום ייעשו בחלקן רטרואקטיווית. פרטנר מקווה לחסוך כתוצאה מההסכם עשרות מיליוני שקלים בהוצאות התפעול השנתיות שלה. העבודות שהוצאו מידי ברן יועברו לחברה שתזכה במכרז שפרטנר מקיימת בימים אלה.

יו"ר ברן, מאיר דור, אמר אתמול כי לברן מובטחים כשני שלישים מהעבודות של פרטנר וכי קשה לאמוד את היקף הפגיעה בהכנסות ברן, שכן היקף העבודה משתנה לפי צורכי הרשת. לדבריו, ההיקף השנתי הממוצע של העבודות מסתכם בכ-15 מיליון דולר.

ברן-רביב היא הקבוצה ההנדסית הגדולה והפעילה בישראל. למעלה ממחצית הכנסותיה מקורן בפעילות בתחום התקשורת. באפריל הופסק ההסכם לביצוע התקנות שהיה בין ברן לבין חברת הלוויין יס, וזאת לאחר שברן סירבה להוריד את המחיר שהיא גובה עבור שירותי ההתקנה בבית הלקוח. הפסקת ההתקשרות בפועל תעשה בספטמבר, עד אז חברת הלוויין תנסה להיערך לביצוע עצמי של ההתקנות.

דור אמר אתמול כי צמצום הסכם העבודות עבור פרטנר נעשה בהסכמה, על פיה ברן-רביב רשאית להשתתף גם במכרז על נתח העבודות שהוצא מידיה. עם זאת הוסיף דור כי ייתכן שהחברה לא תיגש למכרז "על מנת לאפשר לפרטנר להשוות את איכות העבודה שלנו עם זו של המתחרים".

הכנסותיה של ברן ב-2000, שהיתה שנת השיא של פעילות החברה, הסתכמו ב-844 מיליון שקל ורווחיה הסתכמו ב-71 מיליון שקל. ברבעון הראשון של 2001 היו הכנסותיה 226 מיליון שקל ורווחיה 19 מיליון מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully