וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות של כ-0.5% במדדים

אסף רותם

29.6.2006 / 23:08

השקת גירסה גנרית של פייזר לזולופט מקשה על מניית טבע. אמדוקס מכרה מערכת לניהול קשרי לקוחות לרוג'רס קומיוניקיישנס


המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים של כ-0.5%. השקת גירסה גנרית של פייזר לזולופט מקשה על מניית טבע בפתיחה, והיא מאבדת כ-1.7%.

סקירת טרום פתיחה

לאחר כחודש של ירידות שערים חדות ועוד שבועיים של מסחר במגמה מעורבת, תיפתר היום חידת הריבית בארה"ב. בוול סטריט צופים מזה זמן רב כי הבנק הפדרלי יעלה היום את ריבית הבסיס בארה"ב ב-0.25% לשיעור של 5.25%, כך שעיקר תשומת הלב של המשקיעים תופנה לדברי ההסבר של הבנק בנוגע להחלטה, אשר על-פיהם יעודכנו הערכות בנוגע לסיכוי להעלאת ריבית נוספת גם באוגוסט. אמירות חזקות מדי בנוגע לצורך בהמשך המלחמה באינפלציה עשויות להתפרש כאפשרות לריבית של לפחות 5.75% עד סוף השנה ולגרור את השוק לגל ירידות נוסף.

לפי שעה מצביעים החוזים העתידיים על אופטימיות בקרב המשקיעים, אשר מתבטאת בעליות של עד 0.3% במדדי המניות המובילים. זאת, בהמשך לעליות של כ-0.5% שרשמו המדדים אתמול. בגזרה המקרו כלכלית, יפורסמו נתוני הצמיחה הסופיים של כלכלת ארה"ב ברבעון הראשון של 2006. נתונים מוקדמים הצביעו על צמיחה של 5.3% בתוצר המקומי הגולמי של ארה"ב, אולם כעת מצפים כלכלנים בשוק כי הנתונים המעודכנים יצביעו על צמיחה חדה עוד יותר של 5.6%.

בקרב המניות הישראליות תיסחר אמדוקס על רקע הודעת החברה בנוגע לעסקה למכירת מערכת לניהול קשרי לקוחות (CRM) לחברת שירותי התקשורת הקנדית, רוג'רס קומיוניקיישנס. אמדוקס לא פירסמה את היקף העסקה, אך השוואתה לעסקה אחרת של רוג'רס, שנחתמה עם קומברס, עשויה לרמוז על כך שהיא מסתכמת בוודאי בכמה עשרות מיליוני דולרים.

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח, כי חברת פייזר מתכננת להשיק גירסה גנרית משלה לתרופה זולופט, המיועדת לטיפול בדיכאון, במטרה להילחם בגירסה הגנרית של טבע, אשר שיווקה בארה"ב צפוי להתחיל בקרוב. השקת גירסה נוספת עשויה להוריד עוד את המחירים בשוק ויכולה לנגוס ברווחיות הצפויה של טבע בששת חודשי הבלעדיות הראשונים, אולם לדברי האנליסט אורי הרשקוביץ מלידר אין פה חדשות. עד עכשיו פייזר השיקה גירסה גנרית לכל תרופה מקורית שלה לאחר תום תקופת הבלעדיות וכך היא עושה גם הפעם.

במקביל, דווח כי תרופת הטיסאברי של ביוג'ן איידק ואלאן, המיועדת לטיפול בטרשת נפוצה ואשר מתחרה בקופקסון של טבע, אושר לשיווק במדינות האיחוד האירופי, זאת לאחר ההחלטה להחזיר את התרופה למדפים בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully