וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה מבצע צה"ל שתוכנן להערב בבית חנון - ייתכן בשל התקדמות דיפלומטית בפרשת החייל החטוף

הארץ

29.6.2006 / 18:25

בעקבות פגישת אולמרט-פרץ, קיבלו הכוחות שמול צפון הרצועה הנחיה להישאר במקומם; ברפיח, פוצצה קבוצה של אנשי חמאס בכירים את גדר הגבול וברחה למצרים



מאת עמוס הראל, אלוף בן, אבי יששכרוף והסוכנויות



פעולת צה"ל בצפון רצועת עזה, באזור בית חנון, שהיתה אמורה להתחיל הערב (חמישי), נדחתה בינתיים - כך הוחלט בתום התייעצות ביטחונית שקיימו בצהריים ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר הביטחון עמיר פרץ. כוח של גבעתי ושריון שאמור היה להיכנס לקראת הלילה לאזור בית חנון קיבל הנחיה להישאר במקומו. ייתכן, שההחלטה קשורה להתקדמות כלשהי במישור הדיפלומטי בפרשת החייל החטוף גלעד שליט.



אמש פיזר צה"ל כרוזים המזהירים את תושבי בית חנון שלא לנוע ברחובות ומזהירים שבקרוב יחל ירי לתוך השטח הבנוי במקרה של שיגור קסאם. בצה"ל צופים כי האיום יביא בהדרגה לבריחה המונית של אלפי פלשתינאים מהעיירה, אם כי בשלב זה לא דווח על עזיבת תושבים בבית חנון, וגם ירי הקסאם נמשך - רקטת קסאם נחתה הבוקר בחוות סוסים הצמודה לבית העלמין בשדרות. שני בני אדם נפגעו מחרדה, ונזק נגרם לחווה. בלילה נורו שלוש רקטות קסאם, שרק אחת מהן נחתה בשטח פתוח ליד הגדר ולא גרמה נזק.



גורמים בגדודי חללי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של פתח, טענו הלילה כי ירו לעבר ישראל רקטה בעלת ראש נפץ כימי. מצה"ל נמסר בתגובה כי לא זוהתה פגיעה של טיל כזה ואף לא אותר שיגור שלו.



אנשי חמאס בכירים פוצצו הגדר ברפיח וברחו למצרים



בתוך כך, קבוצת אנשי חמאס פוצצה בצהריים את הגדר המפרידה בין רצועת עזה למצרים, בשכונת ברזיל ברפיח - כך אישרו מקורות ביטחון פלשתיניים. לאחר הפיצוץ ונפילת חלק מהגדר, הגיעו למקום פלשתינאים רבים שניסו לחצות את הגבול, וכוחות ביטחון פלשתיניים שניסו למנוע זאת מהם. במקביל, הביאו כוחות הביטחון המצריים למקום דחפור, שניסה להקים סוללת עפר כדי לחסום מעבר של אנשים. למרות זאת, קבוצה של פלשתינאים, ובכללם קבוצת אנשי החמאס, הצליחה לחצות לצד המצרי ולהתחמק. בפיצוץ נפצע איש משמר הגבול הפלשתיני.



בשלב זה לא ברור מי הפעילים שפוצצו את הגדר ומה המניע לבריחתם למצרים. לדברי מקורות ביטחון פלשתיניים, מדובר בפעולה מתוכננת היטב של הדרג הבכיר בזרוע הצבאית של חמאס.



במקביל, ניסה צה"ל להתנקש בצהריים בחייו של פעיל בכיר בג'יהאד האיסלאמי, מהדי דחדוח, בירי טיל אל מכוניתו בשכונת תל אל-הווא בעזה. לדברי עדי ראייה, דחדוח הצליח לחמוק מהרכב לפני פגיעת הטיל, שבכל מקרה החטיא את המטרה. דחדוח נפצע באורח קל, ועוד אדם לא מזוהה נפצע. מצה"ל נמסר כי חיל האוויר ירה לעבר מכונית בעזה, אך לא נמסרו פרטים נוספים. בשכונת תל אל-הווא נמצאת נמצאת מפקדת הביטחון המסכל.



אושרו השלבים הבאים במבצע בדרום הרצועה



שר הביטחון, עמיר פרץ, אישר היום את השלבים הבאים במבצע "גשמי קיץ" ברצועה, ובד בבד, הנחה את מתאם הפעולות בשטחים, אלוף יוסף משלב, לעקוב אחר המצב ההומניטרי ברצועה, שבה נמשכת הלילה והיום הפעילות ההתקפית במסגרת יומו השני של המבצע.



חיל האוויר תקף הבוקר יעדים בשטחים פתוחים באזור חאן יונס. במשך הלילה תקף חיל האוויר שני מחסני אמצעי לחימה של חמאס ושל ועדות ההתנגדות העממיות בדרום הרצועה. אמש סמוך לחצות ירה צה"ל שלושה טילים לעבר מבנה ממזרח לחאן יונס, המשמש ככל הנראה כמחסן של חמאס לרקטות קסאם. לא היו נפגעים. בנוסף, הופצצו שבע דרכים המשמשות לדברי צה"ל לחוליות שיגור קסאם. צה"ל המשיך גם בירי ארטילרי ובירי תותחים מספינות חיל הים. כמו כן, הופצץ מגרש הכדורגל של המכללה האיסלאמית של חמאס בעזה.



מבצע "גשמי קיץ" החל אתמול לפנות בוקר בכניסת כוח מחטיבת גולני לשדה התעופה דהנייה בדרום הרצועה, שאינו בשימוש. הכוח כמעט ולא נתקל בהתנגדות. צה"ל הודיע מראש על הכניסה למנגנוני הביטחון של הרשות ועשרות שוטרים פלשתינאים עזבו את המקום בלא קרב. הכוח במקום עורך חיפושים אחר מנהרות ואמור לשבש ניסיון אפשרי להבריח את שליט מרפיח לסיני.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully