וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בקשת איקאה וגזית גלוב להתיר להן בניית מבני תעשייה היא מצג מטעה ביודעין"

אריק מירובסקי

29.6.2006 / 19:12

כך טוענים באי כוחם של המתנגדים לפרויקטים של שתי החברות בדרום מערב ראשון לציון; הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תחליט בקרוב האם לאפשר לחברות להתחיל בעבודות במתחם



הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ראשון לציון תחליט בקרוב האם להתיר לגזית גלוב ולאיקאה להקים בראשון לציון מבנים שמוגדרים תעשייתיים, ובמקביל להעניק להם היתרים לשימושים חורגים למסחר. ביום רביעי בערב שמעו חברי הוועדה את טיעוני המתנגדים לפרויקטים ונציגי החברות במסגרת ישיבה שנמשכה למעלה משלוש שעות.



מושא הוויכוחים הוא קרקעות במתחם המכונה מעויין שורק בדרום מערב ראשון לציון. הקרקעות נרכשו על ידי שתי החברות המסחריות במגמה להקים במקום מרכזי מסחר למרות שעל פי התוכניות, מיועד המקום לתעשייה.



על פי חוק התכנון והבנייה, כשמבקשים לשנות את ייעוד הקרקע, יש לערוך עליה תוכנית חדשה. עם זאת, רשויות רבות נוהגות לעקוף את החוק ומעניקות היתרים קצובים לשימושים חורגים.



נראה, שכך גם עומד לקרות במקרה של מעויין שורק. שתי החברות הגישו בקשה להיתרי בנייה למבנים תעשייתיים, אולם בפועל מדובר במבני מסחר. ראש עיריית ראשון לציון, מאיר ניצן, הצהיר, כי הוא רואה בהקמת המרכזים המסחריים צעד איסטרטגי חיוני לעיר, וכי הוא נחוש בדעתו לאפשר את הקמת המרכזים בעירו.



אולם כ-150 מתנגדים, בהם תושבי המושבים טעים וגן שורק הסמוכים לתחם, וסוחרים ממערב וממרכז ראשון לציון, החוששים לקריסת המערך המסחרי בעיר, סבורים אחרת. לאחרונה, הם אף הגישו התנגדויות למתן היתרים לשימושים החורגים באמצעות עו"ד נעמי וייל, עו"ד אלימלך קריסטל ועו"ד אבי שרף.



במהלך הישיבה, הזהירו באי כוחם של המתנגדים, כי בקשה לבנייה למבנה תעשייתי על ידי שתי החברות היא מצג מטעה ביודעין, ואישור הבקשה לבנייה על סמך המצג הזה מהווה, לכאורה, סיוע ושותפות לביצוע עבירה על ידי חברי הוועדה המקומית.



נציגי איקאה וגזית גלוב הרחיבו בדיבור אודות החשיבות הגדולה לראשון לציון בהקמת שני המרכזים המסחריים, והודיעו כי בכל מקרה יפעלו על פי חוק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully