וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למשקיעים החדשים אין כוונה להפוך את אופטיבייס לחברת נדל'ן"

הארץ

25.7.2001 / 8:43

מאת בועז לוי

התוצאות הרבעוניות של אופטיבייס יכולות להיחשב כבבואה של המצב העסקי בעולם הטכנולוגיה ורמת ההשקעות של ספקיות השירות החבולות - לקוחות החברה. אתמול פירסמה החברה למודת המשברים תוצאות לרבעון השני, שהוכיחו כי תמיד יכול להיות גרוע יותר.

מהתוצאות עולה כי מכירות החברה המשיכו ליפול ברבעון השני והסתכמו ב-7.1 מיליון דולר בלבד, לעומת 8 מיליון דולר ברבעון הקודם וסכום דומה ברבעון המקביל ב-2000. אם מביאים בחשבון כי מתחילת 2001 מאחדת אופטיבייס את התוצאות של ויוגראפיקס, שאותה רכשה בסוף 2000, מתבררת תמונה עגומה ביותר.

בשנה האחרונה ניסתה אופטיבייס לבצע מעבר מהמוצרים הוותיקים שפיתחה, הכוללים מערכות להעברת וידיאו פנים ארגוניות, למשפחת מוצרי MGW החדשים, שנועדו לאפשר לספקיות שירות (חברות הבזק) להעביר וידיאו דרך האינטרנט.

ואולם, הדעיכה במכירות המוצרים הוותיקים היתה מהירה מהצפוי, ולמרות שמוצרי MGW החדשים רשמו בתחילה מכירות נאות - הכנסות החברה נפלו. מהתוצאות של אתמול נראה כי החברה נתקלת בקשיים גם במכירת מוצרי .MGW

לדברי הלפרין, מכירות מוצרי ה-MGW ברבעון הסתכמו בכ-700 אלף דולר (10% מכלל המכירות), לעומת 1.6 מיליון דולר ברבעון הקודם (20% מהמכירות).

בשורה התחתונה רשמה אופטיבייס הפסד של 4.9 מיליון דולר, או 40 סנט למניה. הפסד זה כולל הפחתת מוניטין בסך של 1.5 מיליון דולר בעבור הרכישות שבוצעו, והפרשה נוספת בסך חצי מיליון דולר לתנאי התגמול של עובדי ויוגראפיקס.

עם זאת, אומר הלפרין כי החברה ממשיכה לעמוד מאחורי תחזית המכירות של 31 מיליון דולר ל-2001. תחזית זו מניחות צמיחה אפסית השנה וצמיחה פנימית שלילית. הלפרין אומר עוד כי המעבר של אופטיבייס לרווח תפעולי לא יתרחש השנה, בניגוד להערכות מוקדמות. יו"ר ומנכ"ל אופטיבייס, רני אייזנברג, קשר את ההרעה בתנאים בהאטה הכלכלית. "ההפסד נובע מהירידה במכירות ומהחלטה מודעת שלנו להשקיע את מרב המאמצים בשימור עמדת המובילות הטכנולוגית שלנו, ולהשיק את המוצרים בזמן".

מאמצים אלה התבטאו בגידול של הוצאות המו"פ של החברה - מ-1.2 מיליון דולר ברבעון השני ב-2000 ל-3.1 מיליון דולר ברבעון השני ב-2001. בניגוד לחברות אחרות שנקלעו לקשיים כספיים, אין לאופטיבייס בעיה לפתוח את הארנק ולהשקיע במו"פ מכיוון שבקופתה שוכנים, נכון לסוף הרבעון, 51 מיליון דולר במזומן.

אתמול הודיעה אופטיבייס גם על השקה של המוצר MGW 4000, שייכנס לניסויי ביתא אצל כמה מלקוחותיה בחודשים הקרובים. MGW 4000 תומך באותו מספר ערוצים של קודמו, MGW 2000, אלא שהוא תומך גם בתקן MPEG4 המתאים במיוחד לשידור דרך האינטרנט.

קופת המזומנים של אופטיבייס אינה רק מקור של ביטחון לחברה, אלא מהווה גם מקור משיכה לגופים חיצוניים. שני משקיעים יהודים שווייציים שרכשו באחרונה מניות רבות של אופטיבייס והצטרפו לדירקטוריון החברה, לוטשים כנראה עיניים לקופה זו. השניים הם טום ווילר וארתור מאייר סומר, בעלי השליטה בפסטין מנג'מנט, הרשומה באיי הבתולה, שרכשה את המניות. פסטין מנג'מנט מחזיקה ב-2.6 מיליון מניות אופטיבייס, שהן 24% מהון החברה.

הלפרין טוען כי השניים, שכבר השתתפו בישיבת דירקטוריון אחת, אינם מתכוונים להשתלט על קופת המזומנים של אופטיבייס. "הם אמרו כי מטרתם היא לקדם את החברה כאמצעי לקצור רווח מהשקעתה לטווח ארוך, ואין להם כוונה להפוך אותנו לחברת נדל'ן".

עם זאת, מודה הלפרין כי השתלטות על אופטיבייס באמצעות איסוף נוסף של מניות בבורסה הוא אפשרי. בתגובה לשאלה אם החברה שקלה לנקוט אמצעי התגוננות שונים מפני השתלטות עוינת, כגון "גלולת רעל", הוא עונה: "זה לא רלוונטי כרגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully