וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמ"ת: 4,000 עסקים קטנים צפויים להיסגר בשל הגבלת מסגרות האשראי

חיים ביאור

30.6.2006 / 8:08

כך עולה מסקר שערך המשרד; סגירת המפעלים תגרום לפיטורי 35 אלף עובדים ותפגע בתנאי ההעסקה של עובדים אחרים; 23% מהעסקים הקטנים טרם הסדירו את מסגרת האשראי



כ-4,000 בתי עסק וחברות קטנות עלולים להיסגר עקב הגבלת מסגרות האשראי בבנקים, שצפויה להיכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב - כך קובע סקר שהכין מינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת.



על פי הסקר, שנערך לפי בקשת מנכ"ל משרד התמ"ת גבי מימון, סגירתם של המפעלים תגרום לפיטורי 35 אלף עובדים ותפגע בתנאי ההעסקה של עובדים אחרים. לדעת עורכי הסקר, הנחיות המפקח על הבנקים ישפיעו בעיקר על גופים עסקיים אשר מצבם הכלכלי היה קשה עוד בטרם ביקש המפקח לשנות את הסדרי מסגרות האשראי. ההוראות החדשות יקטינו משמעותית את סיכוייהם להשתקם ולחזור לפעילות שוטפת.



הסקר מתבסס על מדגם מייצג של 250 בתי עסק וחברות קטנות שכל אחד מהם מעסיק עד 50 עובדים. נמצא ש-23% מהעסקים הקטנים טרם הסדירו את מסגרת האשראי בבנקים בעיקר בגלל מצבם הכלכלי הקשה.



ככלל, אומרים עורכי הסקר, תופעת החריגה ממסגרת האשראי נפוצה מאוד בישראל. שיעור בתי העסק והחברות הקטנות שחרגו קודם ליישומה של הוראת המפקח על הבנקים לקיים את ההסדר היה 58%, בהם 21% שחרגו לעתים קרובות. לא פחות מ-24% מהעסקים הקטנים כבר הספיקו לחרוג מהמסגרת החדשה שעליה חתמו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully