וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל חברת החשמל מציע: העובדים יקבלו 5% ממניות חברת הייצור העתידית

שרון קדמי

30.6.2006 / 8:15

ההצעה שהציג מנכ"ל החברה, אורי בן נון, לדירקטוריון אמורה לשמש חלופה להצעת הרפורמה שהגיש משרד האוצר; בנוסף, מציע להקים שתי תחנות פחמיות נוספות



עובדי חברת החשמל יקבלו 5% ממניות חברת הייצור שתוקם במסגרת הרפורמה בחברת החשמל - כך מוצע בתוכנית הרפורמה שהגיש אתמול מנכ"ל החברה, אורי בן נון לדירקטוריון החברה. בן נון הציג תוכנית חלופית לתוכנית של משרדי האוצר והתשתיות המבקשים לערוך שינוי מבני יסודי בחברת החשמל. התוכנית של בן נון כוללת גם הקמת שתי תחנות פחמיות, בנוסף לאלה הקיימות כיום. בניגוד לתוכנית האוצר, התוכנית של בן-נון מותירה את חברת החשמל כחברה אם, שתשלוט בניהול כלל המערכת.



הצעה להקמת תחנה פחמית נוספת לא הוצגה עד כה, והוספתה לתוכנית תהווה הישג מהותי לעובדים, שכן היא דורשת השקעת הון גדול של כ-1.5 מיליארד דולר ומבטיחה תעסוקה למאות עובדים במשך שנים רבות.



בימים האחרונים מציג בן נון לדירקטוריון ולצוות המשא ומתן שבוחן שינויים אפשריים במבנה החברה, את ההצעה שגובשה בחברת החשמל. תוכנית האוצר מציעה לפצל את החברה לשלושה מקטעים בלתי תלויים - ייצור, הולכה וחלוקה -שיחולקו לחברות בנות שיתחרו אחת בשניה. תכניתו של בן נון, לעומתה, מבוססת על העיקרון שיחידות הייצור יהוו חברות בת של חברת החשמל, תחת קורת גג אחת, ולא כפי שמוצע על ידי האוצר וחברת הייעוץ KPMG.



התוכנית כוללת אמנם אופציה להפרטה חלקית של חברות הייצור, אך מציעה גם חלוקת 5% ממניות חברות הייצור לעובדים - הצעה שהושמעה עד היום רק בחדרי חדרים. לפי ההצעה, 44% ממניות חברות הייצור יופרטו לציבור, והשליטה, בהיקף של 51%, תיוותר בידי המדינה. הצעה זו עשויה להניח את דעת העובדים ולהביא לתמיכתם בשינוי המבני.



התוכנית של בן נון מציעה גם להותיר בידי חברת החשמל את הסמכויות לניהול המערכת, לתכנון ולפיתוח. זאת בניגוד לכוונת משרדי האוצר והתשתיות, שלפי תוכניתם יוצאו סמכויות אלה מידי חברת החשמל ויועברו לסמכות גוף מפקח מטעם המדינה.



ההערכה היא שתוכניתו של בן נון תשמש נקודת מוצא למשא ומתן למרות ההבדלים המהותיים בינה לבין התוכנית שגיבשה חברת KPMG בעבור משרד האוצר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully