וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לחוק: משרד התמ"ת מעניק הטבות למפעלים מזהמים

איילת פישביין

30.6.2006 / 9:11

על אפו וחמתו של אהוד אולמרט אושר בכנסת חוק שאוסר על המדינה להעביר מענקים ותמיכה למפעלים מזהמים; ראש הממשלה ומחליפו בתמ"ת אלי ישי הצליחו להשאיר את החוק כאות מתה; הזיהום מתפשט במימון המדינה, והממשלה ממשיכה לצפצף על החוק במקום לאכוף אותו





מחברת טבע נמסר בתגובה: "טבע מחויבת לאיכות הסביבה ומקפידה על עמידה בתקנים ובהנחיות המשרד לאיכות הסביבה. טבע הקימה בטבע-טק מרכז מו"פ אקולוגי והשקיעה עד כה יותר מ-100 מיליון שקל במתקנים שיאפשרו למפעל לעמוד בדרישות לשמירה על איכות הסביבה. טבע מתכוונת להשקיע מאות מיליוני שקלים נוספים עד שיימצאו הפתרונות הטכנולוגיים המתאימים.



"במקרים שבהם מתגלים ליקויים, החברה משתפת פעולה עם המשרד לאיכות הסביבה ועם מועצת רמת חובב לשיפורם המהיר. התעשייה ברמת חובב נמצאת כיום בשלבי גישור אחרונים עם המשרד לאיכות הסביבה, שאינם במעמד של הליך משפטי".



ממכתשים-אגן נמסר בתגובה: "סכומי המענקים שמכתשים קיבלה ממשרד התמ"ת ב-2005-2001 נמוכים בהרבה מהסכומים המפורטים בדו"ח עמותת אדם טבע ודין ל-2005. אגן כימיקלים לא קיבלה מענקים ממשרד התמ"ת ב-2005-2001, וההטבות היחידות שקיבלה הן הטבות מס להשקעות מאושרות, שסכומן נמוך בהרבה מסכום התמיכות המפורט בדו"ח. הסכומים שמכתשים ואגן-כימיקלים השקיעו בשנים האחרונות בפעילויות אקולוגיות גבוהים בהרבה מסכומי המענקים וההטבות שקיבלו ומסתכמים במאות מיליוני שקלים.



"מכתשים ואגן כימיקלים ממשיכות גם כיום, ולמשך השנים הקרובות, להשקיע בפעילויות אקולוגיות שונות בסכומים העולים על כרבע מיליארד שקל. חלק מהשקעות אלה נועדו להתמודד עם החמרה עתידית של תקני זיהום עולמיים. מכתשים ואגן-כימיקלים עומדות בתקנים שנקבעו לגבי טיפול באוויר ובשפכים".



יוסי אריה, מנהל איגוד הכימיה בהתאחדות התעשיינים, הגיב בשם חברת כי"ל ובשם התעשיינים כולם: "התעשייה צריכה להשקיע, ומשקיעה, כדי לעמוד בחוקים הסביבתיים. ואולם הוראות איכות הסביבה הן דינמיות ומשתנות כל כמה שנים. בארבע השנים האחרונות חלה התקדמות רבה בישראל בעניין זה והתעשייה משקיעה מיליארדי שקלים בשנה כדי להתאים עצמה. לצערי, ממשלת ישראל לא משקיעה בתשתיות סביבתיות ולא עוזרת לתעשייה לשדרג את עצמה, ועיקר הנטל נופל על התעשייה. סכומי המענקים שמקבלים המפעלים בטלים בשישים מול ההשקעות הנדרשות. אותם מפעלים שהוזכרו בדו"ח פעלו לפי הכלכלים הסביבתיים, עד שכללים אלו השתנו".



בחברת פרוטרום הגיבו כי לא הוגן לקשר את המפעל החדש במגדל העמק למפעל המזהם תעשיות אלקטרוכימיות בעכו, כי מדובר במפעלים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully