וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנת העשירים החדשה: השקעה בקרנות אומנות

דפנה מאור

30.6.2006 / 9:33

בחמש השנים האחרונות עלה מדד יצירות האמנות יותר ממדדי המניות המובילים של וול סטריט; הסיכון הרב לא מפחיד מנהלי קרנות גידור ומתעשרים מהמזרח ומרוסיה שאוספים יצירות במחירי שיא; תשאלו את רון לאודר ששילם החודש 135 מיליון דולר על ציור של קלימט





הגיוון הגיאוגרפי איננו חל רק על המשקיעים באמנות, אלא גם על מקורן של יצירות האמנות עצמן. סותביס קיימה השנה מכירה של ציורים מאמריקה הלטינית שהכניסה סכום שיא של 22 מיליון דולר, כולל ציור של פרידה קאלו שנמכר ב-5.6 מיליון דולר.



גם אם פרידה קאלו אינה בדיוק "שוק מתעורר" או "מתפתח" במונחים אמנותיים, הרי שהמתעשרים החדשים מרוסיה, סין והודו אוהבים להשקיע באמנות מהבית. כך, למשל, נמכר בהודו ציור של יליד הודו פרנסיס ניוטון סוזה ב-1.2 מיליון דולר - סכום שיא לאמן הודי באותה עת - בדיוק יום לאחר שבורסת מומבאי התרסקה. ציור אחר שלו נמכר מאז בסותביס בלונדון ב-7.8 מיליון דולר. מחיריהן של יצירות אמנות של אמנים הודים עכשוויים - השמות החמים עבור המשקיעים באמנות הודית הם סוזה, ואסודו גאיטונדה, טייב מהטה ומגבול פידה חוסיין - מזנקים, וכריסטי'ס מכרה ב-30 במארס אמנות הודית עכשווית ב-15.6 מיליון דולר, חמש שנים לאחר שהכנסותיה משוק זה הסתכמו ב-650 אלף דולר בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully