וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: העלאת הריבית לא מרגשת את הדולר שנופל ב-0.7% ל-4.445 שקלים; "בסוף רבעון בדרך כלל הדולר נחלש"

נתן שבע

30.6.2006 / 13:12

אומר אילן אנגל מאקסלנס גלובל מרקטס; היחלשות המטבע האמריקאי באה במקביל להיחלשותו בעולם אל מול המטבעות העיקריים בצפייה לסיום העלאות הריבית בארה"ב



הדולר נחלש הבוקר בדומה להתנהגותו אל מול המטבעות העיקריים בעולם, לאחר העלאת הריבית אתמול ב-0.25% לרמה של 5.25%. המטבע האמריקאי נחלש הבוקר ב-0.7% אל מול היציג של אתמול לרמה של 4.445 שקלים. היורו מתחזק ב-0.7% לרמה של 5.65 שקלים.



הבנק הפדרלי העלה אתמול את הריבית והישווה אותה לרמה בישראל. השינוי בנוסח של הצהרת הבנק בנוגע להמשך צעדי הבנק, "כתלות בתחזיות האינפלציה והצמיחה הכלכלית", שיקפה לדעת חלק מהמשקיעים גישה "נצית" פחות להמשך העלאות הריבית שתורגמה לעליות בוול סטריט, ירידת תשואות על האג"ח והיחלשות של הדולר לשפל של שבוע אל מול היורו. היורו מתחזק אל מול הדולר בשעה זו ב-0.3% לרמה של 1.27 דולר ליורו.



"היחלשות הדולר בעולם יכולה להיות מוסברת בצפייה של ספקולנטים כי הבנק יעלה את הריבית ב-0.5%, וברגע שזה לא קרה המטבע האמריקאי נחלש", אומר מנהל חדר המסחר באקסלנס גלובל מרקטס, אילן אנגל. "בארץ, בסוף רבעון יש אינטרס בדרך כלל לבנקים לשמור על דולר נמוך משום שחלק מהלקוחות הגיעו לעסקות הגנה כנגד התחזקות הבנקים. עסקות הגנה אלה פוקעות בסוף החודש, כך שלבנק יש אינטרס להרוויח מדולר נמוך. יחד עם זאת, אני מעריך שבתקופה הקרובה הדולר ישמור על יציבות, כפי שהיה בחודש וחצי האחרונים ברמה של 4.49-4.42 שקלים לדולר, זאת למרות כל המתיחות הבטחונית. בנוסף, התחזקות השקל באה לצד התחזקותם של מטבעות אחרים בשווקים המתעוררים", אמר אנגל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully