וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות שערים חדות באסיה על רקע הערכות כי סבב העלאות הריבית בארה"ב הגיע לסיומו

עפרה שלו

30.6.2006 / 11:25

הניקיי ביפאן עלה ב-2.5% בעקבו פרסום נתונים המעידים על יציאה מדפלציה; הונג קונג עלתה ב-2.3%; הבורסה בפיליפינים עלתה ב-4.5 - העלייה החדה ביותר באזור



עליות שערים חדות נרשמו בבורסות אסיה, לאחר שהבנק הפדרלי אותת אתמול על האפשרות כי הגיע לסיומו סבב העלאות הריבית בארה"ב - השוק הגדול ביותר של אסיה. הבורסה בפיליפינים עלתה ב-4.5 - העלייה החדה ביותר באזור. האנג סנג בהונג קונג עלה ב-2.3%; קוספי בקוריאה עלה ב-2.5%. מדד MSCI של אסיה פסיפיק עלה ב-3.6%, וסיים את השבוע עם עלייה של 4.4%.



הניקיי ביפאן עלה ב-2.5%, לאחר שדווח כי מדד המחירים ליצרן עלה במאי בקצב המהיר ביותר זה 8 שנים ושיעור האבטלה ירד לשפל של 7 שנים. נתונים אלה מהווים עדות נוספת לכך שיפאן יוצאת מדפלציה.



הבנק הפדרלי העלה אתמול את הריבית בפעם ה-17 ברציפות ב-0.25% לרמה של 5.25%, כצפוי, אולם לא אמר כי בכוונתו להעלות את הריבית שוב. הבנק הפדרלי אמר כי הצמיחה בארה"ב מתמתנת.



בעקבות דבריו של הבנק הפדרלי, נרשמו עליות חדות במסחר בוול סטריט אתמול. מדד נאסד"ק עלה ב-3% ודאו ג'ונס הוסיף 2%. אנליסטים אומרים כי החששות כי הבנק הפדרלי יחנוק את הכלכלה הגלובלית בעודף העלאות ריבית נבלמו.



בתגובה לדבריו של הבנק הפדרלי, הסוחרים מהמרים עתה על סיכוי של 62% להעלאה נוספת של 0.25% בריבית הבסיס בפגישתו הבאה של הבנק באוגוסט, לעומת סיכוי קודם של 80% לפני החלטת הריבית אתמול.



עליות שערים נרשמו במניות של חברות המסתמכות על יצוא לארה"ב, בהן טויוטה וסאמסונג אלקטרוניקס. גם במגזר המתכות נרשמו עליות.



מדד MSCI - מדד השווקים המתעוררים של מורגן סטנלי, איבד 3.4% ברבעון שהסתיים היום - הירידה הרבעונית החדה ביותר זה שנתיים. השווקים המתעוררים והשווקים הגלובליים בכלל סבלו מירידות שערים חדות מאז מאי, על רקע מגמת העלאות הריבית בעולם, שאיימה לבלום את הצמיחה הכלכלית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully