וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה עולה בעקבות איתות על הפסקת העלאות הריבית בארה"ב: לונדון עולה ב-0.8%; פרנקפורט עולה ב-1.1%

עפרה שלו

30.6.2006 / 12:45

האינפלציה בגוש היורו עלתה במאי בקצב מהיר מהצפוי; סימנס עולה ב-1.3% בעקבות רכישת חטיבת הדיאגנוסטיקה של יצרנית התרופות באייר ב-4.2 מיליארד יורו



עליות שערים נרשמות במסחר באירופה לאחר שהבנק הפדרלי אותת כי סבב העלאות הריבית בארה"ב הגיע לסיומו. לונדון עולה ב-0.8%; פרנקפורט עולה ב-1.1% ופאריס רושמת עלייה של 1%.



מאידך, נתונים כלכליים שהתפרסמו עתה באירופה מחזקים את ההערכות כי הבנק המרכזי של אירופה יאיץ את קצב העלאות הריבית: ביטחון המנהלים והצרכנים באירופה שזינק ביוני לשיא של חמש שנים, והאינפלציה במאי שהיתה גבוהה מן הצפוי. הנתונים, המעידים על כך שההתרחבות הכלכלית מתחזקת, עשויה לעודד את הבנק המרכזי להאיץ את קצב העלאות הריבית.



מדד הסנטימנט הכלכלי בגוש היורו עלה ל-107.2 ביוני, מעל תחזיות האנליסטים. מדד המחירים לצרכן עלה ביוני ב-2.5%, שיעור זהה לעלייה בחודש הקודם. כלכלנים צפו כי המדד יעלה ב-2.4%.



הבנק הפדרלי העלה אתמול את הריבית בפעם ה-17 ברציפות ב-0.25% לרמה של 5.25%, כצפוי, אולם לא אמר בצורה מפורשת כי בכוונתו להעלות את הריבית שוב - דבר שהשווקים מפרשים כסימן מבורך לסיום סבב העלאות הריבית. הבנק הפדרלי אמר כי הצמיחה בארה"ב מתמתנת.



בעקבות דבריו של הבנק הפדרלי, נרשמו עליות חדות במסחר בוול סטריט אתמול. מדד נאסד"ק עלה ב-3% ודאו ג'ונס הוסיף 2%. אנליסטים אומרים כי החששות שהבנק הפדרלי יחנוק את הכלכלה הגלובלית בעודף העלאות ריבית נבלמו.



בתגובה לדבריו של הבנק הפדרלי, הסוחרים מהמרים עתה על סיכוי של 62% להעלאה נוספת של 0.25% בריבית הבסיס בפגישתו הבאה של הבנק באוגוסט, לעומת סיכוי קודם של 80% לפני החלטת הריבית אתמול.



חבר בבנק המרכזי של אירופה (ECB) אמר אתמול, כי יש להעלות את הריבית בגוש היורו בצורה הדרגתית, וכי ה-ECB טרם החליט על קצב ההעלאות העתידיות או על היקפן.



סימנס עולה ב-1.3% בעקבות רכישת חטיבת הדיאגנוסטיקה של יצרנית התרופות באייר ב-4.2 מיליארד יורו (5.31 מיליארד דולר). באייר, שרוכשת את המתחרה שרינג, עולה ב-4.6%. פיליפס עולה ב-2.2% נוקיה עולה ב-3%.



BP עולה ב-0.6% על רקע עליות במגזר חברות הנפט. החוזים על הנפט הגולמי עלו אתמול זה היום השמיני ברציפות במסחר בניו יורק - רצף העליות הארוך זה יותר משנה, על רקע חששות כי ביקוש השיא לנפט בסוף השבוע של הארבעה ביולי יכרסם במלאי. החוזים על הנפט הגולמי לאוגוסט נסחרים עתה ב-73.70 דולר לחבית במסחר אלקטרוני.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully