וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפופולריות של באפט בעלייה: ארוחת צהריים עמו נמכרה באי-ביי תמורת 620,100 דולר, לעומת 351,000 דולר ב-2005

עפרה שלו

30.6.2006 / 13:48

באפט פופולרי יותר מטייגר וודס, שארוחת צהריים עמו נמכרה ב-425 אלף דולר ב-2001; באפט הודיע בתחילת השבוע כי יתרום כ-30 מיליארד דולר לקרן הצדקה של גייטס



הפופולריות של המשקיע הנודע וורן באפט גואה: המכרז השנתי באי-ביי על הזכות לסעוד עמו ארוחת צהריים נסגר במחיר של 620,100 דולר - הרבה מעל הסכום ששולם בשנה שעברה, 351 אלף דולר בלבד. באפט תורם לצדקה את ההכנסות מהמכירה הפומבית, הנערכת באי-ביי זו השנה הרביעית ברציפות.



חמישה אנשים התחרו על הזכות לאכול יחד עם באפט, האיש השני בעושרו בעולם, שהודיע מוקדם יותר החודש של תרומת כ-30 מיליארד דולר לקרן הצדקה של ביל ומלינדה גייטס. הזוכה במכרז, שנסגר אתמול, מזוהה רק בשם המשתמש שלו באי-ביי - "fastisslow" (מהר זה לאט).



הזוכה יוכל להזמין שבעה חברים לארוחה עם באפט, אשר תורם את ההכנסות לעמותת גלייד, המספקת שירותים סוציאליים לעניים בסן פרנסיסקו. הבעלים של מסעדת סמית' אנד וולנסקי בניו יורק, שבה תתקיים הארוחה, תרמו לגלייד 10,000 דולר.



ארוחת צהריים עם באפט היא פריט הצדקה שנמכר בסכום השני בגובהו באי-ביי מעולם, מסרה דוברת מטעם האתר. פריט הצדקה היקר ביותר שנמכר אי פעם באי-ביי היה אופנוע הארלי דייוידסון חתום על ידי סלבריטאים, ונמכר על ידי ג'יי לנו כדי לגייס כסף למען נפגעי הצונמי.



ארוחת צהריים עם אלוף הגולף טייגר וודס נמכרה ב-2001 תמורת 425 אלף דולר.



נראה כי הפופולריות של באפט התחזקה בעקבות החלטתו לתרום את כספו לפני מותו. כמה ימים לפני ההודעה על התרומה, עמדה ההצעה הגבוהה ביותר במכרז על 450 אלף דולר.



שווי התרומה של באפט לקרן גייטס - קרן התרומות הגדולה בעולם - הוא יותר מ-30 מיליארד דולר - כ-85% מהחזקותיו בחברת ברקשייר התאוויי. התרומה תגדיל את הקרן ל-60 מיליארד דולר.



באפט, בן ה-75, הוא יו"ר ומנכ"ל חברת ההחזקות ברקשייר התאוויי, ומחזיק קרוב ל-40% ממניות החברה. בחודש שעבר פרץ באפט למודעות בישראל, לאחר שהודיע כי ברקשייר תרכוש 80% מישקר של משפחת ורטהיימר בארבעה מיליארד דולר. היתה זו אחת ההשקעות היחידות של ברקשייר מחוץ לארה"ב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully