וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4,000 ישראלים עוברים מדי יום לממירים דיגיטליים

הארץ

25.7.2001 / 10:44

ועדיין לא נשלפו כל השפנים מהכובע /הארץ

מאת אריאל ויס

מדי יום מתקינות חברות הכבלים וחברת הלוויין כ-4,000 מערכות דיגיטליות בבתי צופים. אם יישמר הקצב הנוכחי, יותר משליש מ-1.2 מיליון משקי הבית המחוברים כיום לכבלים יהיו מחוברים עד סוף השנה לרשת הדיגיטלית, ומספר מנויי חברת Yes, המציעה רק שירות דיגיטלי, יגיע לכ-280 אלף.

קצב זה נראה מרשים גם בפילוח על פי חברות. חברת הלוויין מדווחת על 900-1,000 התקנות יומיות; מתב דיגיטל מדווחת על כ-800 התקנות ביום; ואילו תבל דיגיטל וערוצי זהב מדווחות על 1,000-1,200 התקנות בממוצע מדי יום. באחרונה, בעיצומו של מבצע שיווק, דיווחה ערוצי זהב על 1,500 התקנות בממוצע ביום.

לדברי סמנכ"ל השיווק של תבל, איתן גליק, בחברה מעריכים כי בתום שנתיים להפעלת השירות הדיגיטלי, יצטרפו אליו כ-70% מ-445 אלף המנויים.

המספרים נראים מרשימים אף יותר אם זוכרים כי החברות לא מיצו את שלל החידושים של השירות החדש. חברות הכבלים עדיין לא התחילו לשדר את ערוצי הסרטים וטרם הציעו לצרכנים לרכוש חבילות ערוצים על פי בחירה; וחברת הלוויין לא חשפה עד כה את כל הערוצים החדשים שבכוונתה לשדר.

קצב החיבור המואץ חריג גם בהשוואה לנתונים המגיעים ממדינות אחרות. לדברי סמנכ"ל השיווק של Yes, גלית בן שמחון, השידור הדיגיטלי בארה"ב מהווה כיום, 5 שנים לאחר תחילת שיווקו, רק 12% מהשוק.

בחברות הטלוויזיה מסבירים את הצלחת ההחדרה של השידור הדיגיטלי במאמצי השיווק ובאופיים של הצרכנים. "הצרכנים הישראליים הוכיחו שוב את נכונותם לקלוט במהירות חידושים טכנולוגיים", אומר גליק. לדבריו, בדומה להסתערות על הטלפונים הסלולריים, הציבור הישראלי גילה סקרנות לגבי מוצר הכולל ערוצים חדשים, בהם ערוצי סקס. "למעשה, חברת הלוויין סייעה לנו בכך שהחדירה לתודעה את הנושא הדיגיטלי". סמנכ"ל השיווק של מתב דיגיטל, דורון אדמתי, ציין כי חברות הכבלים משקיעות רבות בפעילות שיווקית וקידום מכירות.

עם זאת נראה כי הסיבה העיקרית לקצב החיבור המהיר הוא המחיר, או ליתר דיוק נכונות החברות לסבסד את המכשירים הדיגיטליים לצרכן. על אף שמחירו של ממיר דיגיטלי לחברות הכבלים נאמד ב-1,250 שקל, עלותו למנויים נמוכה יותר.

כדי להצטרף לשירות הדיגיטלי של מתב יש להפקיד 299 שקל תמורת הממיר ולשלם 139 שקל תמורת חבילת ערוצים משופרת - פחות מהמחיר שמשלם הצרכן תמורת חבילת הערוצים המוכרת. תבל מחלקת לשניים את הפקדון עבור הממיר הדיגיטלי (299 שקל), וכן מחייבת את המנוי לשלם במשך 34 חודשים 18 שקל - נמוך מהתשלום שמשלם לקוח רגיל. ערוצי זהב מחלקת את הפקדון לשלושה תשלומים. הצרכנים הישראלים, אם כך, הם אולי חובבי חידושים טכנולוגיים, אך בראש ובראשונה אינם פראיירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully