וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגירסה הגנרית של טבע לתרופה זולופט של פייזר יוצאת לדרך; השיווק צפוי להתחיל במחצית השנייה של יולי

TheMarker

30.6.2006 / 20:32

ה-FDA העניק אישור סופי לשיווק הגירסה הגנרית של התרופה לטיפול בדיכאון שמכירותיה המקוריות הסתכמו ב-3 מיליארד דולר ב-2005; לטבע בלעדיות של חצי שנה



מינהל המזון והתרופות (FDA) בארה"ב העניק היום אישור סופי לשיווק הגירסה הגנרית של טבע (TEVA) הישראלית, לתרופה זולופט לטיפול בדיכאון, של ענקית התרופות האמריקאית פייזר.



הגירסה הגנרית של טבע, אשר תזכה בבלעדיות של חצי שנה, תשווק במינונים של 25 מ"ג, 50 מ"ג ו-100 מ"ג. מכירות התרופה המקורית הסתכמו ב-3 מיליארד דולר בשנת 2005. טבע מעריכה שתחילת שיווק הגירסה הגנרית שלה תהיה במחצית השנייה של חודש יולי.



העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח שלשום, כי פייזר מתכוונת להשיק גירסה גנרית משלה לזולופט. הצעד של פייזר הוא חלק מחוק הגנריקה באישור, המאפשר לחברות המקוריות לתת את הנוסחה לתרופה לחברה אחרת שתפתח תרופה גנרית, ולחלוק עמה את הרווחים בתקופת הבלעדיות.



צעד דומה ביצעה פייזר לגבי כמעט כל התרופות שהשיקה, וכמוה עושות חברות אחרות. השקת גירסה נוספת לגרסה המקורית, במקביל להשקה של טבע, מורידה עוד את המחירים בשוק, מה שעלול לנגוס ברווחיות של טבע.



האנליסט אורי הרשקוביץ' מלידר טען אתמול כי "אין חדש בידיעה של 'וול סטריט ג'ורנל' וכי שוק ההון היסטרי". לדבריו, "עד עכשיו השיקה פייזר גירסה גנרית לכל תרופה מקורית שלה לאחר תום תקופת הבלעדיות, כך שבמודל שלנו כבר מגולמת התופעה". בלידר מעריכים כי לטבע צפויות הכנסות של 400 מיליון דולר בתקופת הבלעדיות ורווח של 200 מיליון דולר במהלך התקופה.



יסכה ארז מכלל פיננסים בטוחה, ציינה כי רק בגלל המתיחות לגבי טבע ומרק העניין "תפס כותרות". ארז העריכה עוד, כי הסיכוי שפייזר תפתח במלחמת מחירים דוגמת מרק, היא נמוכה ביותר.



בשבוע שעבר היתה זו מרק שפתחה במלחמת מחירים אחרת נגד טבע בנוגע לתרופה זוקור, לטיפול ביתר כולסטרול. זאת, לאחר שהגיעה להסדר עם חברות הביטוח הרפואי לגבי שיווק התרופה המקורית שלה. לטבע היתה בלעדיות בשיווק התרופה, והחשש היה כי פייזר תנקוט צעד דומה ותפגע בהשקת הזולופט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully