וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי נאור: למרות המצב הקשה בשוק הטלקום נצמח השנה ב-37% ונעמוד בתחזיות הממוצעות בוול סטריט

גתית פנקס

25.7.2001 / 14:56

מנכ"ל אמדוקס: "לוקח לנו זמן רב יותר לסגור עסקות"; הכנסות המימון מהנפקת האג"ח יתרמו 4-5 סנט לרווח למניה

העובדה שענקית הבילינג אמדוקס הצליחה לעמוד בתחזיות לרבעון השני אמש לא היוותה הפתעה, שכן לפני פחות משבועיים הנהלת החברה נכנסה ללחץ מהירידות במניה ומאזהרות הרווח שסיפקו ענקיות אחרות, דוגמת צ'ק פוינט וקומברס , וכבר פירסמה את המספרים המדויקים לרבעון.

יחד עם זאת, נותר סימן שאלה לגבי המשך השנה - האם אמדוקס תנצל את ההזדמנות ובשיחת הוועידה תוריד את התחזיות להמשך השנה, תוך שהיא מדברת על החולשה בשוק הטלקום כגורם מרכזי?

אבי נאור, מנכ"ל החברה, סיפק אתמול את סימן הקריאה: אמדוקס אומנם לא מעלה את התחזיות להמשך, אולם לכל הפחות היא מעריכה שתעמוד בתחזיות הממוצעות בוול סטריט - הישג לא מבוטל, בתקופה זו בה גם חברות גדולות נכנעות ללחצי השוק. "היה לנו רבעון מצוין", אמר נאור, "והתוצאות הכספיות שלנו הוסיפו להיות במסלול, כך שאנחנו ממשיכים להיות בטוחים בהמשך".

אמדוקס, שבסיסה בסנט לואיס, מיסורי, ארה"ב, דיווחה אמש כי הכנסותיה הסתכמו ב-404 מיליון דולר ברבעון השני (השלישי הפיסקלי עבורה) - עלייה של 36% מהכנסות הרבעון הקודם ושל 8.5% מהכנסות הרבעון הראשון של 2001 (השני הפיסקלי שלה). טרם פרסום "הודעת ההרגעה" לפני כשבועיים, ההערכות היו כי החברה תדווח על הכנסות של 403 מיליון דולר.

עלייה של 3 סנט ברווח מהרבעון הקודם

את ההפתעה לטובה בצורת סנט מסורתי בשורת הרווח למניה סיפקה אמדוקס באותו המועד (תחילת יולי), כאשר הודיעה כי רווחיה למניה יהיו 33 סנט ברבעון השני, ולא 32 סנט לפי התחזית הממוצעת בוול סטריט. ואכן, החברה דיווחה אמש כי בנטרול הוצאות הקשורות לרכישות, הרווח הנקי למניה הסתכם ב-33 סנט למניה, לעומת רווח של 30 סנט ברבעון הקודם.

הרווח הנקי צמח ל-74.1 מיליון דולר - עלייה של 44.4% מהרבעון המקביל ושל 9.6% מהרבעון הקודם. בהכללת ההוצאות החד פעמיות הכוללות גם הפחתות מוניטין, החברה דיווחה על רווח של 18.5 מיליון דולר או 8 סנט למניה, לעומת רווח של לא פחות מ-31 סנט למניה ברבעון המקביל.

לדברי נאור, ה-Pipeline של החברה הוא גדול, והוא כעת דומה לזה של הרבעונים הקודמים, וכולל כמה עסקות גדולות מאוד ("מגה-דיל"), ובהן כאלה של אאוטסורסינג. למעשה, צבר ההזמנות של החברה אף הצליח לרשום עלייה של 1% מהרבעון הקודם, בזכות שתי עסקות עם חברות אירופיות גדולות, ואחת עם בזק הישראלית.

אמדוקס לא עמידה

"אנחנו ממשיכים להיות בטוחים מאוד בהמשך ומעריכים כי רמות הצפיות שלנו נותרו פחות או יותר כשהיו", אמר נאור. יחד עם זאת, אמדוקס אינה עמידה בפני החולשה בשוק הטלקום, ומסתבר כי אצלה היא מיתרגמת בהתארכות של מעגלי המכירות. המשמעות היא שלוקח זמן רב יותר עד שהעסקות מבשילות ונסגרות.

והתרגום של ההכרזות הללו מכיוונו של נאור למספרים הוא צמיחה צנועה מעט יותר בהכנסות וברווחים לשנה כולה. בתי ההשקעות קיוו עד כה לצמיחה של 33% בשורה העליונה בשנת 2001 כולה (שמסתיימת עבור אמדוקס בספטמבר 2001). ואולם כעת, ההערכות החדשות שסיפקה ההנהלה בשיחת הוועידה מדברות על צמיחה של 26%-31% - עדיין בטווח תחזיות האנליסטים, אולם לא עונה על הציפיות האופטימיות.

אמדוקס מעריכה כעת כי ברבעון השלישי של 2001 (הרביעי הפיסקלי) היא תדווח על רווח של 34 סנט למניה ועל רווח של 37 סנט למניה ברבעון הרביעי של 2001 (הפיסקלי הראשון של שנת 2002 עבורה) - בדיוק לפי תחזית האנליסטים הממוצעת בוול סטריט. הרווח למניה בשנת 2002 צפוי להיות בטווח שבין 1.61 ל-1.67 דולרים.

בשורה העליונה מדברת כעת הנהלת החברה על הכנסות של 415 מיליון דולר ברבעון הקרוב, ועל הכנסות של 435 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2001 (הראשון ב-2002 עבור אמדוקס). אם כך, הרי שבשנת 2001 (ינואר-דצמבר) אמדוקס תדווח על הכנסות של 1.63 מיליארד דולר (או הכנסות של 1.53 מיליארד דולר בשנת 2001 הפיסקלית - צמיחה של 37% משנת 2000). בשנת 2002 כולה (פיסקלית) אמדוקס מעריכה שההכנסות יסתכמו ב-1.93-2 מיליארד דולר.

רכישה? אמדוקס לא מספקת פרטים

נראה, כי חלק ניכר מן הצמיחה בהכנסות יכול להיות מיוחס גם לקפיצה בהכנסות המימון של החברה, כך שלמעשה, אם החברה לא היתה מבצעת את גיוס 600 מיליון הדולר באמצעות אג"ח להמרה, היה עליה להנמיך את התחזיות.

כיום לחברה קופת מזומנים ובה 1.44 מיליארד דולר, ולדברי החברה, להכנסות המימון תהיה תרומה של פחות מ-4-5 סנטים למניה בשורה התחתונה השנה. בנוסף לכך, תסייע לחברה אף התוכנית להורדת מבנה ההוצאות שלה, בה נקטה בחודשים האחרונים. במהלך שיחת הוועידה הודיעה אמדוקס כי היא תזכה בשנת 2002 להנחה של כ-2% במסיה, אולם לא פירטה מהי הסיבה לכך. לירידה בשיעור המס תהיה השפעה על השורה התחתונה לטובה ב-4-5 סנטים נוספים למניה.

בבית ההשקעות רוברטסון סטיבנס אומרים כי ייתכן שהנחה זו בשיעור המס נובעת מרכישת חברה שאמדוקס עומדת לבצע. כמו כן, טוענים האנליסטים מריאן ווק ומלינדי דיוויס כי לחברה היום צבר הזמנות של כ-1.48 מיליארד דולר, וכי לא מן הנמנע שהחברה לקחה בחשבון 80 מיליון דולר בהכנסות השנה שיגיעו בצורת גידול חיצוני - כלומר, דרך רכישה של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully