וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי גונב שידורים לערוצים ישראלים

איילה צורף

3.7.2006 / 8:16

קשת, רשת, ערוץ 10 ו-yes החלו לפעול נגד שני אתרים שמשדרים את התוכניות שלהם לישראלים בחו"ל תמורת תשלום


ערוצי הטלוויזיה הישראלים מנסים להילחם בתופעת הפיראטיות ברשת - גניבת התכנים שלהם. ל-TheMarker נודע כי לפני כמה חודשים הגישו יחד קשת, רשת, ערוץ 10 וערוץ הישראלי (בעל הזכויות לשידור כל הערוצים הישראלים בחו"ל) תביעה בבית המשפט הטורקי נגד ספקית אינטרנט המארחת אתר בשם Watch IL. האתר מאפשר צפייה בכל התוכניות שלהן באמצעות האינטרנט - תמורת תשלום. באחרונה הצטרפה גם yes למאבק המשפטי המשותף, שכן את השידורים מצליחים בעלי האתר להוריד מהשידור הלווייני שלה.

Watch IL הוא אחד משני אתרים המוכרים לישראלים בחו"ל את תוכני ערוצי הטלוויזיה הישראלים. השני הוא See Israel. שניהם לא רכשו זכויות שידור לאף אחד מהשידורים הללו. עד כה לא נחשפו הגולשים/צופים הישראלים לסיפור שעומד מאחורי האתרים הללו. הסיבה: לא ניתן לצפות בשידוריהם מכתובת IP ישראלית, ולכן הם אינם רלוונטיים לקהל המקומי.

אתר Watch IL ממוקם, כאמור, בטורקיה. See Israel ממוקם בדלאוור ארה"ב. המחירים שגובים אתרים אלה אינם זניחים ונעים בין 25 ל-30 דולר בחודש. ניתן לראות בהם בשידור חי כמעט כל ערוץ ישראלי, לרבות ערוצי נישה כמו ערוץ הילדים וערוץ הספורט. לפני כמה חודשים הבינו בעלי האתרים הללו את פוטנציאל ה-VOD, שירותי צפייה לפי דרישה. מרבית הישראלים ששוהים בחו"ל נמצאים באיזורי זמן אחרים, בפער של כמה שעות מישראל, ולכן הצפייה בשידור חי פחות נוחה להם. לשם כך החלו האתרים להפעיל ספריות וידיאו אינטרנטיות שבהן ניתן לראות את כל הפרקים של תוכניות כמו כוכב נולד, רוקדים עם כוכבים, ואף מהדורות החדשות מוקלטות וניתנות לצפייה לפי דרישה.

מנכ"ל הערוץ הישראלי, נפתלי מירון: "אנחנו בעליהם החוקיים של זכויות השידור הבלעדיות בחו"ל של תוכני טלוויזיה ישראלית. שילמנו בעבור הזכויות הללו הרבה כסף, ואנחנו נפגעים קשות מהפעילות של האתרים האלה. כעת אנחנו שוקלים את המשך צעדינו, שכן נדרש פה מאמץ משותף של כל מי שנפגע באופן ישיר".

מקשת נמסר בתגובה: "מדובר בפעילות לא חוקית, בהפרה בוטה של כל נושא זכויות היוצרים והשידור. הנושא נמצא בימים אלה בבחינה משפטית, וננקוט בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותנו על מנת להפסיק את הפעילות של האתרים הללו". מרשת נמסר בתגובה: "ברור הדבר כי כל מי שמשדר חומרים ללא אישור חושף את עצמו להליכים משפטיים הן מצד 'רשת' והן מצד בעלי זכויות היוצרים בארץ ובעולם".

לדברי היועצת המשפטית של ערוץ 10, דבורה קמחי, "אנחנו מכירים את שני האתרים האלה, ופועלים נגדם בכל האמצעים אשר ברשותנו". מיכל רפאלי כדורי, סמנכ"ל רגולציה ב-yes, אמרה כי "אנחנו נמצאים בתמונה ולומדים את העניין. חבל לנו שאזרחים ישראלים תמימים נופלים בפח והופכים לשותפים לדבר עבירה. מבחינת כל השחקנים המעורבים בעניין, מדובר בגניבה".

ניסיונות מערכת TheMarker להגיע אל אותם אנשים או לנציגי החברות על מנת לקבל תגובה עלו בתוהו. הכתבה המלאה במגזין TheMarker של יולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully