וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: יצרניות ציוד התקשורת רשמו ירידות; אלקטל ירדה ב-4.4%; מרקוני השילה 5.5%

עפרה שלו

25.7.2001 / 22:18

חברת המדיה בריטיש סקאי עלתה ב-4.7% בעקבות דו"ח חיובי; KPNQwest עולה ב-3.5% לאחר שדיווחה על הפסד קטן מהצפוי ברבעון

מניות הטלקום והבנקים משכו את שוקי אירופה לירידות שערים. מניות ציוד התקשורת ירדו על רקע שלל דו"חות גרועים של חברות טכנולוגיה מרחבי העולם ומאירופה. בלונדון ירד ה-FTSE ב-0.8%; ה-CAC 40 בפאריס ירד ב-1.7% ובפרנקפורט יורד הדקס ב-1.9%.

במגזר ציוד התקשורת נרשמה מגמה מעורבת. אתמול דיווחה לוסנט על הפסד תפעולי של 1.2 מיליארד דולר או 35 סנט למניה ברבעון הכספים השלישי שלה, לעומת תחזיות להפסד של 22 סנט למניה בלבד. על רקע דו"ח גרוע זה ולקראת פרסום הדו"ח הרבעוני של אלקטל מחר ירדה מנייתה ב-4.4%.

נוקיה ירדה ב-2.9%; אריקסון ירדה ב-1.4% ומרקוני איבדה 5.5%. את הירידות במגזר הטלקום הובילה אורנג', שאיבדה 4.6%. וודאפון ירדה ב-4%; פראנס טלקום ב-1.8%; דויטשה טלקום יורדת ב-4.3%.

KPNQwest, ספקית תקשורת האינטרנט לעסקים, דיווחה על הפסד רבעוני קטן מהצפוי, ומנייתה עולה ב-3.5%. הפסדי החברה הצטמצמו ל-22.6 מיליון דולר או 6 יורוסנט למניה, לעומת 26 מיליון דולר בתקופה המקבילה. מכירות החברה הוכפלו ל-200 מיליון דולר. בשורת ה-EBITDA (רווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות) רשמה החברה רווח של 13 מיליון דולר - הרווח התפעולי הראשון של החברה - שני רבעונים לפני הצפוי.

KPNQwest, מיזם משותף של KPN ההולנדית וקווסט האמריקאית, בונה רשת תקשורת אופטית ברחבי אירופה המשתרעת על 20 אלף ק"מ, שתספק גישה מהירה לאינטרנט ללקוחות עסקיים. החברה צופה לרשום רווח EBITDA של 3-4 מיליון יורו ברבעון השלישי, ולהמשיך להיות רווחית גם ברביעי.

במגזר השבבים נרשמו בעיקר עליות. בשורות רעות מאינפיניון וסימנס הותירו את המשקיעים אדישים והן עולות בשיעור של 0.3%. יצרנית השבבים הגרמנית אינפיניון עשויה לקצץ עד 5,000 משרות, שהן 15% מכוח האדם שלה, לפי דיווח עיתונאי שהתפרסם היום. היום דיווחה החברה האם של אינפיניון, סימנס, על גידול בהפסדיה. יצרנית השבבים הצרפתית ST ירדה ב-2.7%.

מפעילת הטלוויזיה בתשלום בריטיש סקאי ברודקאסטינג דיווחה על עלייה של 21% במספר מנויי שירותי הלוויין שלה בשנה האחרונה. לחברה יש עתה יותר מ-10 מיליון מנויים. החברה דיווחה על עלייה של 25% ברווח בשנת הכספים המלאה שלה ל-3.3 מיליארד דולר. הרווח EBITDA עלה ב-67% ל-320 מיליון דולר, והרווח התפעולי עלה ב-88%. מנייתה עלתה ב-4.7% ומשכה את מניות המדיה לעליות.

בכירים באופ"ק דיווחו היום כי הארגון מתכוון לקצץ את תפוקתו במיליון חביות ליום החל מה-1 בספטמבר. חברות הנפט רשמו מגמה מעורבת: BP עלתה ב-1.9%; טוטאל פינה ירדה ב-1.2%.

במגזר הבנקים נרשמה מגמה שלילית: אבי נשונל ירד ב-9.9%; ברקליס ירד ב-4.2%; לוידס ירד ב-3.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully