וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניוז קורפ קיבלה אישור מנציבות התקשורת האמריקאית לרכישת כריס-קראפט תמורת 4.76 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

25.7.2001 / 22:44

הרכישה תיצור את קבוצת הטלוויזיה הגדולה בארה"ב

ענקית המדיה ניוז קורפ (סימול NWS), המחזיקה במחצית מהבעלות בפוקס פמילי, קיבלה אישור מנציבות התקשורת האמריקאית (FCC) לרכישת כריס-קראפט תמורת 4.76 מיליארד דולר, כך מסרו גורמים המקורבים להחלטה. הרכישה תיצור את קבוצת הטלוויזיה הגדולה בארה"ב.

ברוב של 3:2 (בתמיכת שלושת חברי הנציבות הרפובליקנים) אישר ה-FCC לפנים משורת הדין לאימפריה, שבנה איל התקשורת רופרט מרדוק, להחזיק בתחנת טלוויזיה ועיתון באותו השוק. בעקבות המיזוג תחזיק ניוז קורפ בעיתון "ניו יורק פוסט" ותחנת WWOR-Channel 9 באותה העיר. כמו כן, עומדת החלטת ה-FCC בניגוד לאיסור על גופי שידור להחזיק בתחנות המגיעות ליותר מ-35% מבתי האב בהם יש טלוויזיה בארצות הברית. בעקבות המיזוג תחזיק ניוז קורפ בתחנות המגיעות ללמעלה מ-41% מבתי האב בארצות הברית.

ניוז קורפ האוסטרלית מתכננת לקצץ בהוצאות, ולהגדיל את הרייטינג של 10 תחנות הטלוויזיה של כריס-קראפט, ואת היקף הפרסום בהן. ארגוני צרכנים המתנגדים למיזוג, טוענים כי הוא מעניק לחברה עודף שליטה במידע, חדשות ותכנים בתחום הבידור. דוברים של ה-FCC וניוז קורפ, סירבו להתייחס לדיווח. לפני שבוע וחצי הודיעה אקוסטאר (סימול DISH), מפעילת הטלוויזיה בלוויין השנייה בגודלה בארה"ב, כי הוא נסוגה מהמשא ומתן לרכישת מתחרתה הגדולה, דיירקטי.וי (DirecTV), לאחר שהצעה שהגישה ליוז (סימול GMH), השולטת בדיירקטי.וי, נדחתה. התפתחות זו עשויה להעניק לניוז קורפ את הדחיפה הסופית לרכישתה של דיירקטי.וי, ולתת בידי רופרט מרדוק, היו"ר רב העוצמה של ניוז קורפ, את הכניסה המיוחלת לשוק הלוויינים האמריקאי.

צ'רלי ארגן, מנכ"ל אקוסטאר, החליט לסגת מהרכישה לאחר חודשים של משא ומתן נמרץ, בניסיון לדחוק את ניוז קורפ מהעסקה. ג'נרל מוטורס, בעלת המניות הראשית של יוז ומנהלי יוז עצמה, דחו הצעה של אקוסטאר, בין היתר מחשש שרשויות ההגבלים העסקיים לא יאשרו את העסקה.

אקוסטאר, המשקיעה בפרויקט סטארבנד של גילת לוויינים ומחזיקה ב-32% ממנו, התקשתה להשיג מימון לעסקה, ועם שווי שוק של 13.9 מיליארד דולר, לא יכלה לממן תווית מחיר של עשרות מיליארדי דולר, שהוצמדה ליוז. בנסיון להשיג את העסקה, הציעה אקוסטאר לאחרונה לרכוש אתPanAmSat מידי יוז, בלי תלות באישור המיזוג, כך שג'נרל מוטורס תקבל בכל מקרה 5.5 מיליארד דולר במזומן.

שילוב בין יוז לניוז קורפ ייצור ישות לוויינית בשווי של כ-50 מיליארד דולר, לפי הערכות. מרדוק מתכנן לשלב את סקיי גלובל, חטיבת הלוויינים של ניוז קורפ, המשדרת באסיה באמצעות סטאר טי.וי ובאירופה באמצעות רשת סקיי. לפי הצעתו יקבלו בעלי המניות של יוז 50% מהחברה המשולבת, וג'נרל מוטורס תקבל 7 מיליארד דולר במזומן תמורת חלקה ביוז, בסך 30%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully