וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוברטסון סטיבנס: אסטרטגיית הרכישות של אמדוקס תתבהר בטווח המיידי

נטע יעקבי

25.7.2001 / 23:15

מותיר המלצת "קנייה" למניה וסבור כי קופת המזומנים השמנה של החברה תשמש לביצוע רכישות או אאוטסורסינג; דויטשה בנק: צפיות החברה ירדה בשל התארכות מעגלי המכירות

חברת אמדוקס דיווחה אתמול בתום המסחר על רבעון שני חזק, ותגובות האנליסטים לא איחרו לבוא, כאשר ארבעה בתי השקעות מפרסמים היום המלצות מעודכנות. אמדוקס אומנם לא העלתה את התחזיות להמשך, אולם העריכה שתעמוד בתחזיות הממוצעות בוול סטריט. בתי ההשקעות לא מביאים איתם בשורה משמעותית, ובעיקר מעדכנים בזהירות את תחזיותיהם.

בבית ההשקעות רוברטסון סטיבנס שיבחו את הרבעון החזק של החברה, וטענו כי צפיות החברה נותרה גבוהה למדי - 77%. האנליסטים אומנם מנמיכים את תחזית ההכנסות לשנת 2002, אך מותירים את תחזית הרווח למניה ללא שינוי. בסטיבנס לא הביעו דאגה לגבי החברה ושאבו ביטחון מצבר ההזמנות וזרם העסקות הגדולים מכפי שחזו.

הנושא העיקרי בו מתחבטים האנליסטים הוא אסטרטגיית הרכישות של החברה. למרות שאמדוקס לא ציינה דבר במפורש בנוגע לרכישות צפויות, בבית ההשקעות משוכנעים כי החברה תעשה שימוש בקופת המזומנים השמנה שלה - בהיקף של 1.44 מיליארד דולר - עבור רכישות או אאוטסורסינג. בכל מקרה, מסכמים האנליסטים כי אסטרטגיית הרכישות של החברה תתבהר בטווח המיידי.

במהלך שיחת הוועידה אתמול הודיעה אמדוקס כי תזכה בשנת 2002 להנחה של כ-2% במסיה, אולם לא פירטה מהי הסיבה לכך. בבית ההשקעות אמרו כי ייתכן שהנחה זו בשיעור המס נובעת מרכישת חברה שאמדוקס עומדת לבצע.

"דו"ח אופייני לאמדוקס" - כך אמרו היום בבית ההשקעות דויטשה בנק לאחר שגם הפעם הצליחה החברה לדווח על סנט אחד גבוה מתחזיות הרווח למניה. האנליסטים מייקל קרבוי, בריאן ווקאבאיאשי ומרינה מאיר סבורים כי צפיות החברה ירדה במעט מ-77% ל-74%-77%, בעקבות התארכות מעגלי המכירות מ-9-12 חודשים ל-12-18 חודשים.

האנליסטים הוסיפו כי אין להתעלם מהריסון בהוצאות אצל ספקי התקשורת. "בעוד שבידיעה זו אין כל חדש, זוהי הפעם הראשונה שהחברה מתייחסת אליה והורידה את תחזיותיה בהתאם", אמרו בבית ההשקעות והורידו גם הם את התחזיות, תוך שהם מותירים המלצת "קנייה" למניה.

גם בבית ההשקעות מריל לינץ' הותירו המלצת "קנייה" למניית החברה, בהתבסס על הרבעון החזק וצפיות גבוהה לעומת רוב חברות הטכנולוגיה, ובהתאם להערכה נוכחית על פי מכפיל 22 להכנסות 2002.

במריל נקבו במחיר יעד של 58 דולר למניה, אך הורידו את התחזיות לרבעון הרביעי להכנסות של 414.4 מיליון דולר ורווח למניה של 34 סנט - בעקבות הודעת החברה כי לא תעמוד בתחזיות האופטימיות ביותר. לכלל שנת 2001 הם צופים הכנסות של 1.5 מיליארד דולר ורווח למניה ללא שינוי של 1.23 דולרים.

בית ההשקעות לג מייסון, אופטימי מכולם, הותיר המלצת "קנייה חזקה" למניה בהתבסס על צפיות גבוהה ו-PipeLine גבוה, בהתאם להנחיית החברה. כלכלני בית ההשקעות סבורים כי ההשקעה בערוצי המכירות ובפיתוח מוצרים חדשים בחברה נושאת פירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully