וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק שוקלת לרכוש את חברת התקשורת ברק

הארץ

25.7.2001 / 23:34

ברק נקלעה לקשיים פיננסיים, ואם לא תצליח להתמזג עם קווי זהב ולהיכנס לשוק התקשורת, עשויים בעלי המניות של החברה לשקול את מכירתה

מאת הדר חורש

בזק בוחנת אפשרות להגיש הצעת רכש לבעלי המניות של חברת השיחות הבינלאומיות ברק. ברק נקלעה לקשיים פיננסיים ואם לא תצלח תוכניתה להתמזג עם חברת השיחות הבינלאומיות קווי זהב ולהיכנס לשוק התקשורת הפנים ארצית, עשויים בעלי המניות של החברה לשקול את מכירתה לבזק.

גורמים בבזק אמרו היום (רביעי), כי כבר החלו מגעים ראשוניים בעניין. מאיר שני, מנכ"ל כלל תעשיות, השותפה בברק, סירב להגיב. לדברי מקורות בקרב בעלי המניות של ברק, לא מתנהל מו"מ למכירתה לבזק. דוברת בזק אמרה, כי היא אינה מוכנה לאשר או להכחיש ידיעות על מגעים עסקיים של החברה. מהנהלת החברה נמסר, כי המיזוג המוצע בין ברק וקווי זהב אינו הפתרון היחיד למצוקתה של ברק ואי אפשר לפסול פתרונות אחרים, בהם מיזוג עם החברה הבת בזק בינלאומי, רכישה על ידי בזק בינלאומי ואפילו על ידי בזק.

ברק ביקשה באחרונה מהממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, לאשר את מיזוגה עם קווי זהב. בנימוקים לבקשה טענו שתי החברות, כי שיתוף פעולה ביניהן הוא הדרך המועדפת להקמת חברה שתתחרה בבזק בתחום התקשורת הפנים ארצית. בבזק חוששים, כי המטרה העיקרית של המיזוג היא הגברת כושר התחרות של שתי החברות בחברה הבת שלה, בזק בינלאומי, הפועלת בתחום השיחות הבינלאומיות. שטרום מתנה את אישור המיזוג בין ברק וקווי זהב בהחלטת משרד התקשורת לפתוח לתחרות את שוק השיחות הבינלאומיות.

מכירת ברק לבזק עלולה לפגוע בתוכנית להקים חברה שתתחרה בבזק ובחברות הכבלים בתחום תקשורת הטלפוניה, אינטרנט מהיר ותקשורת נתונים. נראה, כי כל עוד קיימת אפשרות שברק תחבור לקווי זהב והשתיים יקימו חברה לתקשורת פנים ארצית, לא ינהלו בעלי המניות של ברק מגעים למכירתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully