וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צים תשלם לגב-ים 30 מ' ד' עבור בניין משרדים חדש

הארץ

26.7.2001 / 7:48

הבניין, שייקרא בית צים, ימוקם מול בניין המשרדים הראשי של חברת החשמל, וישמש מרכז העסקים הראשי והבינלאומי של צים בדרום העיר

מאת אבי שמול

חברת צים תעזוב בתוך שנתיים את העיר התחתית בחיפה ותעבור לבניין חדש. הבניין, שייקרא בית צים, ימוקם מול בניין המשרדים הראשי של חברת החשמל, וישמש מרכז העסקים הראשי והבינלאומי של צים בדרום העיר.

אתמול נחתמה עסקה להקמת הבניין בין מנכ"ל צים, יורם זבה, לבין מנכ"ל חברת גב-ים , חנן ניצן. גב-ים תקים ותשכיר את הבניין שהוא השני מבין ארבעה מגדלים שגב-ים מקימה בפארק התעשייה מת"ם.

העסקה היא להקמת מבנה תפור לפי מידה, בהיקף של 30 מיליון דולר, והיא הגדולה ביותר שנערכה בחיפה בשנה האחרונה. לפני כחצי שנה נערכה עסקה משמעותית אחרת בין מת"ם לבין מרקוני, להקמת מבנה תפור לפי מידה בהיקף של 15.5 מיליון דולר.

פרויקטים נוספים שהוקמו בשנים האחרונות בדרום חיפה הם תחנת הרכבת החדשה של חיפה, מרכז הקניות קסטרא ותחנת האוטובוסים הדרומית של העיר, הנמצאת עדיין בשלבי בנייה. כמו כן קיימות תוכניות להקמת שטחי תעשייה רבים בדרום העיר ולמוצא המערבי של מנהרות הכרמל.

"צים שוכנת בחיפה מאז הוקמה ב-1945", אומר זבה. "הבניין הנוכחי שהוקם ב-1969, צפוי להימכר עד שתסתיים הקמת המבנה החדש. הבחירה בחיפה נעשתה בזכות הקשר ההדוק עם העיר וקשרי הגומלין הטובים, בייחוד עם ראש העירייה עמרם מצנע. פעם היה מקובל שחברות ספנות חייבות למקם את ההנהלה לצד נמל, אבל העידן הזה הסתיים. תנאי העבודה הקיימים כיום מאפשרים ניהול של צי האניות גם מטבריה, בתנאי שיש לך תקשורת טובה ויכולת ניהול מוצלחת".

בבניין החדש יועסקו 700 עובדים (כיום מועסקים בצים 900 עובדים), והוא יכלול מרכזי תקשורת ומחשוב עולמי וכן מרכז לוגיסטי של החברה. שתי החברות סירבו לגלות את היקף העסקה. ואולם ל"הארץ" נודע כי העסקה אינה כוללת דמי ניהול, ולפיכך היקפה מחושב לפי תעריף של 10 דולרים למ"ר לחודש. העסקה לשכירת שטח של 26.5 אלף מ"ר נחתמה לעשר שנים, עם אופציה להארכה בעשר שנים נוספות.

הבניין יכלול 13.5 אלף מ"ר למשרדים בשמונה קומות, ומתחתם ארבעה חניונים תת-קרקעיים בשטח של 13 אלף מ"ר, המיועדים ל-500 כלי רכב. בנוסף למבנה הראשון של מרקוני על פני 16 אלף מ"ר, יוקמו שני מבנים נוספים במגדלי מת"ם, ששטחם הכולל כ-37 אלף מ"ר. סך ההשקעה של גב-ים ב"מגדלי מת"ם" ששטחם הכולל 80 אלף מ"ר, תהיה ללא ערך הקרקע - 46.5 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully