וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוני חץ - האופציות שוות רק לבעלי השליטה

הארץ

26.7.2001 / 9:06

מאת רותם שטרקמן

הנוהג של פרסום אזהרות רווח והערכות רווח חיוביות אינו נפוץ בבורסה של תל אביב, ועל המשקיעים להסתפק בדרך כלל במידע הנמסר בדו"חות הכספיים התקופתיים. בדיווחים המיידיים מוסרות החברות במרבית המקרים מעבר לדיווחים הטכניים על קבלת הזמנות בהיקף גדול או על ביטולן של עסקות.

חברת הנדל"ן המניב אלוני חץ היא השנייה בשבוע האחרון שעקב פרסום הערכת הרווח של גזית גלוב , מפרסמת הערכה לגבי התוצאות לרבעון השני. "על בסיס הנתונים המתגבשים עם עריכת הדו"חות", אומרת החברה, "יהיה הרווח הנקי כ-15 מיליון שקל ברבעון הראשון".

ואולם, לעומת הסיבה של גזית גלוב לפרסום הערכת הרווח, הנוגעת לרווחיות חריגה ברבעון השני, הנימוק כבד המשקל של אלוני לפרסום הוא המועד הסופי של פקיעת סדרה 6 של כתבי האופציה שהנפיקה החברה ב-1997, שחל ב-5 באוגוסט. לאחר מועד זה, אופציות שלא ימומשו יפקעו ולא יקנו זכות כלשהי למחזיקים בהן. בהודעתה אומרת אלוני כי היא עושה מאמצים רבים כדי לפרסם את הדו"חות לרבעון השני כמה ימים לפני מועד פקיעת האופציות, אך בשלב זה אין היא יכולה להבטיח זאת, כך שקיימת אפשרות שהם יפורסמו לאחר מכן.

קיימות בשוק כיום 4.5 מיליון אופציות, כשמתוכן 2.5 מיליון מוחזקות על ידי נתן אלוני ואבי וורטהיים. ההודעה לציבור, לדברי אלוני, נעשתה כדי לאפשר לציבור לבצע את החלטותיו לפני יום המסחר האחרון באופציות שיהיה ביום רביעי - ארבעה ימים לפני מועד המימוש. לדבריו, יש עוד 2 מיליון אופציות בשוק שיכולות להוות יותר מ-5% ממניות החברה לאחר המימוש, אך אין הוא יודע אם מישהו מתכוון לממשן. "אנחנו מתכוונים להמיר את האופציות שברשותינו, ואולי אף נרכוש עוד בימים הקרובים", הוסיף.

מחיר מימוש האופציה של אלוני חץ הוא 505 אגורות, ומחיר המניה אתמול בבורסה היה 490 אגורות, כך שבעבור הציבור האופציות הן מחוץ לכסף. ואולם, בעבור בעלי השליטה בחברה, המרת האופציות, גם במחיר גבוה במקצת ממחיר המניה, מהווה פתרון מצוין להגדלת האחזקות ללא השפעה על מחיר המניה. כשבעלי שליטה מעוניינים להגדיל את אחזקותיהם בחברה במניות שסחירותן נמוכה, כל רכישה של מניות בכמות לא גדולה בבורסה תגרום לעלייה חדה במחיר המניה.

רכישת האופציות בהיקפים גדולים על ידי וורטהיים ואלוני נעשתה בחודשיים האחרונים בעיקר תוך כדי צניחה במחירן, עקב היותן מחוץ לכסף והתקרבות מועד הפירעון. לאחר האיסוף יש לאלוני כ-700 אלף אופציות ולוורטהיים כ-1.7 מיליון אופציות, וכשיומרו הם יכניסו לקופת החברה יותר מ-12.5 מיליון שקל. שני בעלי השליטה מחזיקים בכ-28% ממניות החברה. בעל השליטה השלישי בחברה הוא מבטח שמיר, שלא רכש אופציות באחרונה, ועקב כך ידוללו אחזקותיו בחברה לאחר המימוש.

אלוני הודיעה על הרווח הנקי ברבעון הראשון, שהסתכם ב-15 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל ב-2000. בחצי השנה הראשונה של 2001 הרוויחה אלוני 20 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 22 מיליון בתקופה המקבילה ב-2000.

אלוני אומר גם כי הרווח הגדול במיוחד ברבעון השני לעומת הרבעון הראשון נבע בעיקר מעלייה עונתית גבוהה וחריגה במדד המחירים לצרכן ברבעון השני באנגליה, שכתוצאה ממנה קטנו הוצאות המימון הראליות של החברה לעומת הרבעון הראשון.

לדברי אלוני, המדד הנמוך יחסית בבריטניה במחצית השנה, 1.28%, לעומת 2.25% בתקופה המקבילה ב-2000, גרם לירידה של 10 מיליון שקל ברווח הנקי. לאלוני חץ יש הלוואות בהיקף של 150 מיליון ליש"ט, והאינפלציה שוחקת אותן. כשהאינפלציה גבוהה, עולים הרווחים הריאליים.

אלוני חץ הנסחרת לפי שווי שוק של 45 מיליון דולר, מחזיקה בכ-8% מאקוויטי 1 ובכ-%19 מחברת סנטרפאנד (שתיהן בשליטת גזית גלוב), הפועלות בהשקעות בנכסי נדל"ן מניב בקנדה וארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully