וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפון לא תתמודד על זכויות ליגת העל בסלולר

ערן גבאי

9.7.2006 / 11:11

אף חברת סלולר לא מתכוונת להגיש הצעה בשל מחיר המינימום הגבוה. פלאפון עשויה להיפגע תדמיתית אם לא תרכוש הזכויות

שלוש חברות הסלולר לא מתכוונות להגיש מחר הצעות להתאחדות לכדורגל לרכישת זכויות השידור של משחקי ליגת העל בכדורגל, שנקבע להן מחיר מינימום של מיליון דולר - כך נודע ל-TheMarker.

שלוש החברות מפעילות לחץ על ההתאחדות לכדורגל כדי שתוריד את מחיר המינימום להצטרפות למכרז על זכויות הכדורגל הישראלי - נבחרת ישראל, ליגת העל, הליגה הלאומית - לשידור בסלולר לשתי העונות הקרובות.

ההתאחדות ביקשה השנה להעלות את רף המחיר בעבור זכויות השידור בסלולר כדי לנצל את הצורך האסטרטגי של פלאפון לרכוש את הזכויות לאחר שהחברה מיתגה עצמה כחברת שידורי הספורט בסלולר. זו גם הסיבה לכך שעל פלאפון יופעל מחר הלחץ הכבד ביותר אם להיענות למחיר המינימום של ההתאחדות ולרכוש את הזכויות או לוותר על אחד העוגנים העיקריים בחבילת שידורי הספורט הכוללת של פלאפון.

פלאפון שילמה לפני כשנתיים בעבור זכויות ליגת העל בכדורגל לשנתיים כ-4.8 מיליון שקל, כששירותי דור 3 היו אז בשלבי החדירה הראשוניים. היום יש לפלאפון יותר מ-100 אלף מנויי דור 3, שיכולים תיאורטית להתחבר ולצפות בשידורי המשחקים באמצעות הסלולר.

מפלאפון נמסר, כי "החברה עדיין שוקלת את ההצעה". גורמים בענף מעריכים, כי ההתאחדות תסכים לבסוף להוריד את מחיר המינימום בעבור זכויות השידור, וכי פלאפון תהיה זו שתרכוש אותן לבסוף בשל המחויבות שלה לספק למנוייה את כל שידורי הספורט. מנגד, אחת מחברות הסלולר עשויה למצוא עניין ברכישת הזכויות כדי לפגוע תדמיתית במיתוג של פלאפון, אם מחיר המינימום יפחת. מההתאחדות לכדורגל לא ניתן היה להשיג תגובה לידיעה.

לאחרונה דווח ב-TheMarker, כי התשלום בגין זכויות השידור בסלולר של הפרמייר ליג - ליגת הכדורגל הבכירה באנגליה - נמצא בירידה והוא יסתכם השנה בכ-20-15 מיליון דולר בלבד, כשעל הזכויות הבלעדיות יתחרו החברות BSkyB ו-TWI. עד כה, היו הזכויות הבלעדיות בידי חברת הסלולר 3 מקבוצת האצ'יסון וחברת וודאפון, שחברו ל-Sky ב-2003 ורכשו את הזכויות, הן על האינטרנט והן על הסלולר, תמורת 100 מיליון יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully