וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברית מילה בשופרסל

שלומי גולובינסקי

9.7.2006 / 16:03

בשופרסל צ'יפרו את היו"ר והמנכ"ל בבונוס שמן בגין עסקת קלאבמרקט. כעת, העובדים ישלמו את המחיר

התאריך: ממש לא מזמן. אמצע חודש מארס 2006.

דירקטוריון שופרסל מתכנס על מנת לאשר את הדו"חות הכספיים של הרשת לשנת 2005. זו היתה שנה סבירה לרשת, בה הרווח הנקי הסתכם ב-81 מיליון שקל.

סבירה, משום שביחס לשנה הקודמת מדובר בזינוק מרשים ברווח. ב-2004, למשל, הסתכם הרווח הנקי ב-18 מיליון שקל בלבד, ועוד לא הזכרנו את הפסדי 2002 ו-2003. מצד שני, מחברת ענק המגלגלת מחזור של כ-6.5 מיליארד שקל, נשענת על הון עצמי של 1.3 מיליארד שקל ונחשבת לרשת הקמעונאית הגדולה בישראל, אפשר לצפות להרבה יותר.

אבל מספרים לחוד. הדירקטוריון של שופרסל מחליט לצ'פר את היו"ר אברהם ביגר ואת המנכ"ל אפי רוזנהויז בבונוס שמן של 7 מיליון שקל. הסיבה: בונוס מיוחד בגין השלמת עסקת קלאבמרקט - עסקה שהעסיקה את השניים לא מעט במהלך אותה שנה.

בונוסים שמנים, חשבנו לתומנו, נותנים על הצלחות. אולם עדיין לא ברור האם המחיר ששילמה שופרסל על קלאבמרקט - 764 מיליון שקל, להזכירכם - היה כלכלי והאם מדובר במהלך שייצור לרשת ערך בטווח הארוך. מצד אחד, היא איפשרה לשופרסל לפתוח פער גדול מול המתחרה העיקרית רשת הרבוע הכחול, וקמעונאות היא הרי עסק עם יתרונות מובהקים לגודל.

מצד שני, אף לא הצעת מחיר אחת במכרז למכירת קלאבמרקט אפילו לא התקרבה לתג המחיר שהעניקו בשופרסל לרשת הכושלת. וזה יכול להעלות כמה הרהורים בשאלה האם, לכל הפחות, ניתן היה להגיש הצעת מחיר נמוכה יותר ועדין לרכוש את קלאבמרקט.

כך או אחרת, רמז עבה אחד לשאלה הזאת, קיבלנו כבר היום. שופרסל, כך דווח, מתכננת לפטר עשרות אנשי מטה ומנהלה. התייעלות היא דבר חיובי, אבל הסיבה להתייעלות של שופרסל כוללת ככל הנראה כמה גורמים ממריצים: גידול חד בהוצאות ברבעון השני של השנה, התחרות הקשה בשוק המזון, וכן, גם קשיי עיכול של רשת קלאבמרקט - שמוזגה לתוך שופרסל אשתקד.

ההערכות הן, כי התוכנית האסטרטגית של שופרסל לא הצליחה לפי שעה לשפר את נתוני המכירות, ולפי נתוני הרבעון השני - הרשת עדיין לא הצליחה להפחית את רמת ההוצאות השוטפות.

למצבה הנוכחי של שופרסל יכולים להיות גורמים רבים. ברור כי עסקת קלאבמרקט היא אחד מהם. את המחיר עכשיו יאלצו לשלם עשרות עובדים, שביגר&רוזנהויז כנראה שלא תכננו לפטר לפני חצי שנה. טוב, אז היו כנראה זמנים אחרים, זמנים שגם איפשרו להם לקבל בונוסים שמנים, שהיום ממש לא ברור עד כמה הם מוצדקים.

מצבה של שופרסל, כך נראה, יכול במידה רבה להזכיר ברית מילה. לקטנים חותכים, לגדולים מחלקים עוגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully