וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות קלות בפתיחה

אסף רותם

10.7.2006 / 20:49

טבע עולה ב-0.5%. אומריקס מתחילה לשווק בארה"ב גם את הדור השני של הדבק הביולוגי למניעת דימום בניתוחי כבד מתוצרתה

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים: מדד נאסד"ק מוסיף 0.4% ומדד דאו ג'ונס מטפס ב-0.2%. מניית אומריקס מזנקת ב-5.4% לאחר שהחברה הודיעה, כי היא מתחילה לשווק בארה"ב גם את הדור השני של הדבק הביולוגי למניעת דימום בניתוחי כבד מתוצרתה. זאת, לאחר שקיבלה לכך את אישור רשות המזון והתרופות (FDA). טבע עולה כ-0.5%.

סקירת טרום מסחר

מדיניות הריבית של הבנק הפדרלי, אשר תפסה בחודשיים האחרונים את מירב תשומת הלב בוול סטריט, תפנה השבוע את הזירה לטובת פתיחת עונת הדו"חות הכספיים לרבעון השני של 2006. לאחר סיום המסחר היום, תיפתח העונה רשמית עם פרסום תוצאותיה הרבעוניות של ענקית האלומיניום, אלקואה. להערכת האנליסטים, צפויה אלקואה להציג צמיחה של כ-18% בהכנסות ל-8 מיליארד דולר.

אולם בוול סטריט נרשמה בסוף השבוע שעבר דאגה מהאפשרות כי ההאטה המסתמנת בצמיחה הכלכלית - השפיעה לרעה על ביצועי החברות. עדות ראשונה לכך התקבלה ביום שישי מצד ענקית התעשייה האמריקאית 3M, אשר הזהירה מפני רווחים נמוכים מהצפוי ברבעון השני ומנייתה הגיבה בנפילה של 9%.

דאגה זו, בצירוף נתוני תעסוקה חלשים יחסית, גררו ביום שישי את מדדי המניות לירידות שערים חדות. בחודש שעבר נוספו למשק האמריקאי (ללא המגזר החקלאי) מספר נמוך מהצפוי של 121 אלף משרות חדשות, אולם בשכר הממוצע לשעה נרשמה עלייה חדה מהצפוי של 0.5%. מספר המשרות הנמוך יחסית מעיד על האטה בכלכלת ארה"ב, אולם מנגד אותתה העלייה בשכר על האפשרות ללחצים אינפלציוניים ולצורך בהעלאות נוספות של הריבית בשל כך. היום מצביעים החוזים העתידיים על עליות של 0.2% במדדים המובילים בפתיחת שבוע המסחר.

העיסוק בסיכוני האינפלציה עשוי לחזור לכותרות ביום שישי עם פרסום מחירי היבוא והיצוא ליוני, אשר עשויים לספק אינדיקציה ראשונית לגבי הצפוי במדדי המחירים ליצרן ולצרכן, המיועדים לפרסום בימים שלישי ורביעי בשבוע הבא. שני נתוני מקרו חשובים נוספים שיתפרסמו השבוע הם נתוני הגירעון המסחרי למאי ונתוני המכירות הקמעוניות ליוני.

בקרב המניות הישראליות תפתח עונת הדו"חות רק בשבוע הבא, עם פרסום תוצאותיה של חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט. על-פי ממוצע התחזיות בשוק, צפויה צ'ק פוינט לדווח על ירידה של 3% בהכנסות, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ל-140 מיליון דולר. אולם הפעם, בשונה מפעמים קודמות, תפרסם צ'ק פוינט את תוצאותיה לאחר סיום המסחר, ביום שלישי הבא.

אולם החולשה המתמשכת במגזר אבטחת המידע לא השפיעה ברבעון השני רק על צ'ק פוינט. אלדין, המציעה גם היא פתרונות לתחום זה, הזהירה ביום חמישי שעבר מפני הכנסות נמוכות מהצפוי, על רקע חולשה במכירות לאזורים גיאוגרפיים מסוימים, ומנייתה הגיבה בצניחה של 21% ביומיים. אלדין צופה כעת הכנסות של 20.8-21 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של עד כ-5% בלבד לעומת הרבעון המקביל.

סרגון, המספקת פתרונות תקשורת בקצבים גבוהים לדור הבא של רשתות אלחוטיות, זכתה בפרויקט המשך של קבוצת סלולאר 1 האמריקאית, בהיקף של כ-2 מיליון דולר. בפרויקט החדש, סרגון תספק מוצרים לתקשורת אלחוטית בין תחנות הבסיס למתג הראשי, לשלב השני של הרחבת הרשת האלחוטית המתקדמת של סלולר 1.

אלטק, המתמחה בייצור מעגלים מודפסים לתחומי נישה, דיווחה על הסכם חדש עם לקוח אמריקאי, בהיקף של 320 אלף דולר. שם הלקוח לא נמסר, אולם נאמר כי מדובר ביצרן תעשייתי גדול.

בית ההשקעות מיטב החלה לסקר את פעילותה של איתוראן עם המלצת "תשואת שוק" וצירף למניה מחיר יעד של 16 דולר - גבוה בכ-5% ממחירה בסוף השבוע בנאסד"ק. תחום פעילותה העיקרי של איתוראן הוא מניעת גניבות כלי הרכב ואיתור והשבה של רכבים גנובים. להערכת מיטב, תלוי המשך צמיחתה של איתוראן ביכולת החברה לגייס מנויים חדשים בשווקים חדשים (בעיקר בברזיל וארגנטינה), וזאת לאור נתח השוק הגבוה של החברה בישראל.

מריל לינץ' חזר על המלצת "נייטרלי" לרדוור, וציין כי החברה אינה צפויה לחזור לרווחיות תפעולית לפני הרבעון הרביעי של 2006. במריל לינץ' הוסיפו כי רדוור נתקלת כיום בתחרות קשה בשוק האמריקאי מצד שתי המתחרות הבכירות - F5 וסיטריקס.

ה"סאנדיי טיימס" הבריטי דיווח בסוף השבוע שעבר, כי יצרנית התרופות האירית פיינווד (Pinewood) קרובה לרגע שבו תירכש, כשבין המועמדות לרכישתה מצויה גם חברת טבע הישראלית. לפי ההערכות, תג המחיר לפיינווד הוא 120 מיליון יורו. על הרכישה של פיינווד מתמודדות, לפי ההערכות, עוד שבע חברות מלבד טבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully