וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה מעורבת

אסף רותם

10.7.2006 / 23:53

דאו ג'ונס הוסיף 0.1% ל-11,104 נקודות, נאסד"ק איבד 0.6% ל-2,116 נקודות

טרם פתיחת עונת הדו"חות, התנהל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת. דאו ג'ונס הוסיף 0.1% ל-11,104 נקודות, נאסד"ק איבד 0.6% ל-2,116 נקודות. המסחר ההססני נבע מהקשיים לפענח את כיוון הכלכלה האמריקאית וביצועי החברות ברבעון השני. לאחר סיום המסחר, תיפתח רשמית עונת הדו"חות לרבעון השני עם פרסום תוצאותיה הרבעוניות של ענקית האלומיניום, אלקואה. להערכת האנליסטים, צפויה אלקואה להציג צמיחה של כ-18% בהכנסות ל-8 מיליארד דולר.


בוול סטריט נרשמה בסוף השבוע שעבר דאגה מהאפשרות כי ההאטה המסתמנת בצמיחה הכלכלית השפיעה לרעה על ביצועי החברות. עדות ראשונה לכך התקבלה ביום שישי מצד ענקית התעשייה האמריקאית 3M, אשר הזהירה מפני רווחים נמוכים מהצפוי ברבעון השני ומנייתה הגיבה בנפילה של 9%. היום היתה זו חברת תשתיות המידע EMC שהודיעה כי תדווח בהמשך השבוע על תוצאות שיהיו מתחת לתחזיות, והוסיפה לחששות.

דאגה זו בצירוף נתוני תעסוקה חלשים יחסית גררו את מדדי המניות לירידות שערים חדות ביום שישי. מספר המשרות הנמוך יחסית מעיד על האטה בכלכלת ארה"ב. מנגד, אותתה העלייה בשכר על האפשרות ללחצים אינפלציוניים וצורך בהעלאות נוספות של הריבית בשל כך.

בקרב המניות הישראליות, תיפתח עונת הדו"חות רק בשבוע הבא, עם פרסום תוצאותיה של חברת אבטחת המידע צ'ק פוינט. האנליסטים צופים, כי צ'ק פוינט תדווח על ירידה של 3% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-140 מיליון דולר.

החולשה המתמשכת במגזר אבטחת המידע לא השפיעה ברבעון השני רק על צ'ק פוינט. אלדין, המציעה גם היא פתרונות לתחום זה, הזהירה ביום חמישי שעבר מפני הכנסות נמוכות מהצפוי על רקע חולשה במכירות לאזורים גיאוגרפיים מסוימים, ומנייתה הגיבה בצניחה של 21% ביומיים. אלדין המשיכה מטה היום, ונסחרה בירידה של 1.7% ל-15.8 דולר.

סרגון, המספקת פתרונות תקשורת בקצבים גבוהים לדור הבא של רשתות אלחוטיות, ירדה 1.8% ל-4.4 דולרים על אף שזכתה בפרויקט המשך של קבוצת סלולר 1 האמריקאית בהיקף של כ-2 מיליון דולר. בפרויקט החדש, תספק סרגון מוצרים לתקשורת אלחוטית בין תחנות הבסיס למתג הראשי, לשלב השני של הרחבת הרשת האלחוטית המתקדמת של סלולר 1.

אלטק, המתמחה בייצור מעגלים מודפסים לתחומי נישה, השילה 2% ל-3.9 דולרים. זאת, למרות שהחברה דיווחה על הסכם חדש עם לקוח אמריקאי בהיקף של 320 אלף דולר. שם הלקוח לא נמסר, אולם נאמר כי מדובר ביצרן תעשייתי גדול.

מניית הביוטכנולוגיה אומריקס טיפסה ב-1.9% ל-12.5 דולר, לאחר שהחברה קיבלה את אישור רשות המזון והתרופות (FDA) לשווק בארה"ב את הדור השני של הדבק הביולוגי מתוצרתה למניעת דימום בניתוחי כבד. אומריקס דיווחה היום, כי קיבלה אישור לשווק את המוצר Evicel, דבק ביולוגי מבוסס פיברין (חלבון המשתתף בתהליך של קרישת דם בגוף) המיועד לעצירת דימומים פנימיים במהלך ניתוח. במקביל, הגישה אומריקס בקשה ל-FDA תוצאות נוספות מהשלב השלישי בניסוי במוצר למניעת דימומים במגוון ניתוחים.

מריל לינץ' חזר על המלצת "נייטרלי" לרדוור, וציין כי החברה אינה צפויה לחזור לרווחיות תפעולית לפני הרבעון הרביעי של 2006. במריל לינץ' הוסיפו, כי רדוור נתקלת כיום בתחרות קשה בשוק האמריקאי מצד שתי המתחרות הבכירות - F5 וסיטריקס. המניה הגיבה בהתאם וירדה ב-1.7% ל-12.5 דולר.

ה"סאנדיי טיימס" הבריטי דיווח בסוף השבוע שעבר, כי יצרנית התרופות האירית פיינווד (Pinewood) קרובה לרגע שבו תירכש, כשבין המועמדות לרכישתה מצויה גם חברת טבע הישראלית. לפי ההערכות, תג המחיר לפיינווד הוא 120 מיליון יורו. על הרכישה של פיינווד מתמודדות, כפי הנראה, עוד שבע חברות מלבד טבע. מניית טבע עלתה ב-0.8% ל-32.3 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully