וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אגוד: למרות הדו"חות, מטאלינק ממשיכה לשמור על מעמדה המוביל בשוק ה-VDSL

שלומי גולובינסקי

26.7.2001 / 9:48

בבנק מותירים את המלצת ה"החזק" למניות החברה, אך מקצצים את מחיר היעד ל-5.85 דולרים למניה

יצרנית השבבים מטאלינק הכינה הפתעה עצובה לבעלי המניות שלה, בדמות פירסום דו"ח רבעוני מאכזב שפיספס בגדול את תחזיות האנליסטים.

התגובה מצד שוק ההון לא איחרה להגיע, ומנית מטאלינק צנחה למחירי שפל של 5.6 דולר למניה, המשקפים לחברה שווי של 100 מיליון דולר. בתגובה לדוחו"ת של מטאלינק, מורידים האנילסטים אמיר חייק ואורלי יעקובי, מבנק אגוד, את מחיר היעד למניות מטאלינק ל-5.85 דולרים שמחליף את מחיר היעד הקודם - 6 דולרים. עם זאת, בבנק ממשיכים להעניק המלצת "החזק" למניה.

חייק ויעקובי אומרים כי הם לא הופתעו מהתוצאות המאכזבות של מטאלינק, שהיו בהתאם לאזהרת הרווח שלה. כך, ירדו הכנסות מטאלינק ברבעון שני 2001 בצורה דרסטית והסתכמו בכ-3 מיליון דולר בלבד, בהתאם לרף התחתון אותו חזתה החברה.

שורת הרווח הנקי התהפכה להפסד בפעם הראשונה מזה 5 רבעונים והגיעה להפסד של 17 סנט למניה, לעומת רווח של 5 סנט ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות השיווק והמכירה גדלו ב- 30% והגיעו ל-1.7 מיליון דולר. מלאי החברה עלה מ-2.5 מיליון דולר ברבעון החולף ל- 2.95 מיליון דולר, גידול של 18%.

חייק ויעקובי אומרים כי מדוחו"ת החברה עולות מספר נקודות עוצמה, ובהן הרחבת קו מוצרי החברה עם שבבים למודמים חדשים והצלחת החברה לחתום הסכמים חדשים לאספקת שבבים בשווקי "הדור הבא" של המודמים החדשים G.SHDSL ו-VDSL (המשמש גם ביישומים להעברת וידאו), שהם שוקי הפעילות החדשים של החברה.

בין החברות שחתמו על הסכמי שיתוף פעולה נמנית חברת סנטאור (centaur) האמריקאית, אשר תייצר ותשווק יחד עם מטאלינק שבבים חדשניים למודמי VDSL. פיתרון זה של שתי החברות הוא הראשון התואם את התקן שנקבע בתעשיית המודמים הדיגיטליים.

בבנק אגוד מציינים גם כי החברה ממשיכה לשמור על מעמדה המוביל בשוק ה-VDSL, ובמהלך הרבעון הנוכחי צפויה לעבור לשלב הייצור של מוצר ה-ARION (הדור השלישי בטכנולוגיית ה-VDSL).

מנגד, מציינים חייק ויעקובי כי למטאלינק תלות במכירותיה בשלושה לקוחות עיקריים (אלקטל, דויטשה טלקום, ושמידט) המהווים כ-80% ממכירות החברה לרבעון הראשון של שנת 2001. כמו כן, החברה רשמה ברבעון הראשון של 2001 גידול במלאי בשיעור ניכר של כ-18%, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מלאי החברה עלה מ-2.5 מיליון דולר ברבעון החולף ל- 2.95 מיליון דולר.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully