וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס הכנסה מתנגד להסדר מס מוקטן של 12% במכירת נכסי הקו-אופ למשקיע חיצוני

הארץ

26.7.2001 / 11:39

המו"מ בין הצדדים מצוי בעיצומו, ומס הכנסה עומד על דעתו ששיעור המס בעסקה יהיה גבוה עד פי שלושה מהצעת הוועד

מאת בן ציון ציטרין

מס הכנסה מתנגד להסדר מס מוקטן בשיעור של 12% שאותו מבקש לקבל הוועד הממונה באגודת הקו-אופ לעסקת המכירה של נכסי האגודה למשקיע חיצוני והחלוקה של התקבול בין החברים והיורשים. המו"מ בין הצדדים מצוי בעיצומו, ומס הכנסה עומד על דעתו ששיעור המס בעסקה יהיה גבוה עד פי שלושה מהצעת הוועד.

בהודעת הוועד הממונה שנמסרה לפני כמה שבועות לבג"ץ לקראת הדיון בפרשת הקו-אופ שיתקיים ב-11 בספטמבר, צוין שהוועד פועל בנציבות לקבלת פרה-רולינג (חוות דעת מראש) לשיעור מס בגובה של 12% שבו תחויב האגודה בעת מכירת כל נכסיה. לפי הצעת הוועד, חברי האגודה והיורשים יקבלו את חלקם לאחר שהאגודה תשלם את כל חבות המס הכוללת בעסקה, והם לא יצטרכו לשלם מס כלל.

להודעת הוועד לבית המשפט צורפה חוות דעת של מחלקת המסים במשרד ד"ר ליפא מאיר, חבר הוועד הממונה, ומשרד רוה"ח קוסט, פורר את גבאי, שנשכר על ידי הוועד הממונה לעניין זה. לפי חישוביהם, שיעור המס בעסקת מכירת נכסי האגודה וחלוקת התקבולים לחברים וליורשים יכול להגיע ל-12% בלבד באישור הנציבות. כן דווח על מו"מ בין הצדדים לקראת הסדר ברוח זו.

עוד צוין, כי גובה המס שלפיו תחויב האגודה בעסקה מסוג זה קטן משיעור המס שלפיו תחויב האגודה אם המודל שיאומץ יהיה זה שהציע עו"ד אליעזר לויט, שהציע להפוך את האגודה לחברה שמניותיה ייסחרו בבורסה. לטענת הוועד, במקרה כזה המס ייגבה מכל חבר שיפדה את המניה, הליך שייצור סרבול, ושיעורי המס יהיו 20%-25%.

המו"מ בין נציגות הוועד הממונה למס הכנסה לא צלח. המחלקה המקצועית במס הכנסה בראשות סגן הנציב, אוסקר אבו ראזק, מתנגדת להסדר שהוצע על ידי הוועד.

לדעת מס הכנסה, שיעור המס בגין פדיון מניה שלפיו יש לחייב חברים שהצטרפו עד 61' הוא 12%-24%, בעוד שחברים שהצטרפו לאחר מכן יש לחייב ב-50%.

מס הכנסה גורס ששיעור המס בעסקה המוצעת על ידי הוועד הממונה, כאשר תשלום המס ייעשה על ידי האגודה ולא החברים, חייב לשקף ממוצע מס של 12%-50%, ובממוצע יותר מ-30% - ועד 36%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully