וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורז ליועמ"ש: נראה כי שר העבודה נותן ידו לסיכול האפשרות שבעלי המניות הוותיקים בקו-אופ יקבלו את זכויותיהם

אמיר הלמר

26.7.2001 / 16:18

יו"ר ועדת הכלכלה מצטרף לעמדת הוועד הממונה כי יש למכור הנכסים ללא בחירות; הוועד הממונה הזמין סקר הבודק האם חברי האגודה מעוניינים בפדיון ריאלי של המניות

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, אברהם פורז, פנה ליועמ"ש אליקים רובינשטיין במכתב בו הוא מבקש ממנו להביא לידיעת בג"ץ במסגרת עתירת לויט את עמדתו, כפי שהובאה בדיון שנערך בעניין אגודת הקו-אופ וכוונתו של שר העבודה, שלמה בניזרי, להתקין לאגודה תקנות.

במכתב מציין פורז כי הוא מצטרף לעמדתו של הוועד הממונה ולתוכנית המוצעת על ידו למכירת נכסי האגודה ולחלוקת הכספים ללא קיומן של בחירות - דבר שיביא לדחיית הפיתרון בחודשים רבים ואף שנים.

פורז מציין כי "מחובתנו לעשות הכל על מנת שחברי הקו-אופ ייהנו מדמי פדיון המניות עוד בחייהם".

"למרבה הצער", טוען פורז, "קיימים גורמים אינטרסנטיים אשר בימים אלה עושים מאמץ רציני כדי לסכל את האפשרות שבעלי המניות הוותיקים יקבלו את זכויותיהם, ולמרבה הצער נדמה לי ששר העבודה והרווחה נותן ידו לכך".

ועוד בעניין הקו-אופ. הוועד הממונה של אגודת הקו-אופ פנה אתמול לחברת גיאוקרטוגרפיה והזמין סקר לבחינת עמדתם של חברי האגודה בנוגע לעתידה.

במסגרת הסקר יוצגו בפני חברי האגודה שתי חלופות - האחת, שנכסי האגודה יימכרו, התמורה שתתקבל תחולק בין החברים ויורשי החברים והאגודה תחדל לפעול. האפשרות השנייה היא שהאגודה תמשיך להתקיים, חבריה ייהנו מרווחיה כפי שניתן יהיה לחלקם וייערכו בחירות למוסדות האגודה.

הפנייה לביצוע הסקר נעשתה בעקבות טענות שונות שהועלו בשבועות האחרונים, בין השאר במסגרת הדיון שנערך לאחרונה בוועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ פורז, כי ייתכן שקיימת קבוצה גדולה של חברים שאינה מעוניינת בביצוע תוכנית הוועד הממונה למכירת נכסי האגודה וחלוקת הכספים לחבריה כפדיון מניותיהם.

עמדה מנוגדת לעמדת הוועד הממונה, כפי שהוצגה על ידו בתגובתו לבג"ץ במסגרת עתירתו של עו"ד אליעזר לויט למתן שווי ריאלי למניות הקו-אופ, הינה עמדת שר העבודה והרווחה, שהודיע כי בכוונתו להתקין תקנות לאגודה ולקיים בה בחירות שיאפשרו את המשך קיומה, תוך חלוקת דיווידנד מסוים לחברים.

ההחלטה לבצע את הסקר נפלה לנוכח האפשרות שהשאלה מהו רצון החברים עלולה לעלות בדיון בעתירה בבג"ץ שיתקיים ב-11 בספטמבר. בכוונת הוועד הממונה להגיש את תוצאות הסקר לבית המשפט העליון.

לפי המלצת חברת גיאוקרטוגרפיה, הסקר יבוצע על פי קבוצות מיקוד ובאמצעות הטלפון, וטווח השגיאה הסטטיסטי בו יהיה כ-4.2% לכל כיוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully