וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאמן של חברת מפעלי פלדה מבקש מביהמ"ש לאשר לו תשלום של 20 מיליון שקל לבנק הפועלים

אלי דניאל

26.7.2001 / 17:01

זאת, מתוך כספי התמורה שנתקבלו ממכירת הציוד והפעילות של החברה הבת, שובלית פלדות; בנק הפועלים הוא הנושה המובטח היחידי של שובלית

הנאמן של תשלובת מפעלי פלדה , עו"ד אילן שביט ממשרד עוה"ד חיים צדוק ושות', הגיש שלשום לבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה למתן הוראות, לפיה מתבקש בית המשפט לאשר לו, בתפקידו כנאמן ו/או כמפרק זמני, לשלם לבנק הפועלים סך של 20 מיליון שקל, וזאת כנגד קבלת כתב שיפוי.

הנאמן מבקש לשלם לפועלים את הסכום האמור, מתוך התמורה שהתקבלה בגין מכירת הציוד והפעילות של שובלית פלדות, חברה בת של מפעלי פלדה, לחברת נוימן ברזל. הבקשה האמורה הוגשה בהסכמתם של בנק הפועלים, בנק לאומי, הבנק הבינלאומי הראשון ונציג עובדי תשלובת מפעלי פלדה.

כזכור, במהלך חודש מארס 2000 ביקשו חברות תשלובת מפעלי פלדה את הגנת בית המשפט מפני נושיהן בדרך של בקשה דחופה למתן צו הקפאת הליכים. בהתאם לבקשה זו ניתן צו הקפאת הליכים ועו"ד שביט מונה כנאמן.

בבקשתו, מציין הנאמן כי במהלך החודשים הראשונים להקפאת ההליכים נעשה מאמץ, שלא צלח, למכירת התשלובת כולה על מפעליה ואתריה השונים כמקשה אחת. לפיכך, במהלך חודש דצמבר 2000 נמכרו נכסי החברה הבת, שובלית פלדה, לחברת נוימן ברזל, אשר העבירה לנאמן, עד כה, כ-13.7 מיליון שקל (לא כולל מע"מ).

הנאמן מוסיף כי בנק הפועלים - הוא הנושה המובטח היחידי של שובלית, כאשר בהתאם לאיגרת חוב הרשומה אצל רשם החברות משנת 1993, כל רכושה ונכסיה של שובלית, משועבדים לבנק בשעבוד שוטף. הנאמן מציין, כי לאחר מכירת נכסי שובלית לא נותרו בה נכסים מוחשיים, למעט כספים בהיקף של כ-23.3 מיליון שקל, הכוללים את התמורה בגין מכירת הנכסים, כמו גם פיקדון קצר מועד בהיקף של כ-8.2 מיליון שקל וכספים נוספים.

לדברי הנאמן, חובה הישיר של שובלית לבנק הפועלים עומד על 8.36 מיליון שקל, כאשר בנוסף ערבה שובלית כלפי בנק הפועלים, לחובות של חברות אחרות בתשלובת מפעלי פלדה. הנאמן מציין כי שכר טרחתו המיוחס לשובלית מסתכם בכ-1 מיליון שקל, בעוד שהחוב לנושה בדין קדימה, רשויות מס הכנסה, מסתכם בכ-45 אלף שקל.

הנאמן מוסיף כי התמורה ממימוש נכסי שובלית, לאחר הפחתת שכרו והפחתת התשלום המתוכנן למס הכנסה, מיועד לתשלום לידי בנק הפועלים. לפיכך, הנאמן מבקש כי בית המשפט יתיר לו לשלם לבנק הפועלים סך של 20 מיליון שקל, ובנוסף מבקש הנאמן כי בית המשפט יאשר תשלום של 45 אלף שקל למס הכנסה (פש"ר 224/00, בש"א 1136/01).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully