וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מניות ציוד התקשורת האופטית עולות בעקבות דו"ח חיובי של קורנינג

דפנה מאור

26.7.2001 / 17:36

HP וקומפאק גוררות את מגזר המחשבים לירידות בעקבות אזהרות הרווח; לוסנט ממשיכה במומנט חיובי

אזהרת רווח של HP (היולט פאקרד) קומפאק (סימול CPQ) נתנו את הטון בפתיחת המסחר בוול סטריט. מניות הטכנולוגיה רושמות עתה מגמה שלילית, על רקע פרסום נתונים מאקרו כלכליים המצביעים על המשך ההאטה הכלכלית.

ירידה חדה מהצפוי של 2% נרשמה בהזמנות למוצרים בני קיימא בחודש יוני בארה"ב, לעומת תחזית לירידה של 1% בלבד בהזמנות בחודש יוני. בניכוי סעיף התחבורה חלה ירידה של 1.5% בהזמנות למוצרים בני קיימא בחודש יוני. במקביל, מדד עלות התעסוקה, אחד המדדים החשובים לאומדן האינפלציה, עלה ב-0.9% ברבעון השני של השנה, לאחר שעלה ב-1.1% ברבעון הראשון.

HP יורדת ב-5.1%. החברה הודיעה היום לפני פתיחת המסחר כי הכנסותיה ייפלו בכ-14%-16% ביחס לרבעון המקביל, וכן הודיעה על פיטורי 6,000 עובדים. החברה ציינה כי הפיטורים הנוכחיים יחסכו לה 500 מיליון דולר בשנה.

לפני מספר שבועות דיווחה מנכ"לית HP, קרלי פיורינה, על קשיי החברה עם פרסום אזהרת הרווח שלה. פיורינה ציינה כי חולשת השווקים בארה"ב ובאירופה התפשטה גם לקוריאה, לסין ולאמריקה הלטינית. מכירות החברה בחודש מאי היו חלשות - הן במגזר הצרכני והן בשוק העסקי בכל האזורים, ועקב כך "HP זהירה יותר לגבי תחזית ההכנסות שלה לרבעון השלישי של שנת הכספים", אמרה פיורינה.

קומפאק נתנה אזהרת רווח משלה לאחר פרסום הדו"ח הרבעוני אמש, והיא יורדת ב-3.9%. יצרנית המחשבים רשמה רווח של 67 מיליון דולר או 4 סנט למניה ברבעון השני, נפילה של 81% לעומת 387 מיליון דולר או 22 סנט למניה ברבעון המקביל. הכנסות החברה הסתכמו ב-8.45 מיליארד דולר, לעומת 10.13 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. היא צופה כי הכנסותיה ברבעון השלישי של השנה יהיו בטווח של 8-8.4 מיליארד דולר, לעומת תחזית קודמת להכנסות של 9.3 מיליארד דולר. החברה טענה כי חולשה במכירות המחשבים וירידה בדרישה למוצריה הובילו לקיצוץ התחזיות.

חברת אוויה (סימול AV), המספקת פיתרונות ושירותי תקשורת עסקית, הכפילה את הרווח הנקי לרבעון ל-67 מיליון דולר, או 21 סנט למניה. בשורת ההכנסות החברה דיווחה על ירידה של 9.4% ביחס לרבעון המקביל. מנייתה יורדת ב-1.1%.

יצרנית הכבלים האופטיים הגדולה בעולם קורנינג (סימול GLW) עולה ב-6.5%, לאחר שדיווחה על רווח גבוה בהרבה מהתחזיות לרבעון. הרווח פרופורמה ברבעון השני, לפני הפרשה של 4.8 מיליארד דולר בשל היחלשות נכסים לא מוחשיים הקשורים לרכישת טכנולוגיות פוטוניות, הוצאות הקשורות לפיטורי עובדים ומחיקה של מלאי עודף או מיושן, הגיע ל-80 מיליון דולר או 29 סנט למניה, לעומת רווח של 271 מיליון דולר או 31 סנט למניה מדוללת ברבעון המקביל בשנה הקודמת. האנליסטים צפו רווח של 18 סנט למניה. מכירות החברה ברבעון הגיעו ל-1.9 מיליארד דולר.

בעקבות קורנינג עולות מניות אחרות במגזר: JDS יוניפייז (סימול JDSU) עולה ב-4.5% לקראת פרסום הדו"ח הרבעוני היום לאחר הסגירה; סיקמור עולה ב-0.9%.

לוסנט ממשיכה במומנטום החיובי, לאחר שאתמול העלו בתי השקעות בוול סטריט את ההמלצות למנייתה בטענה שהגרוע מכל מאחוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully