וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבלים יגייסו מאות עובדים לקראת פתיחת שוק התקשורת

הארץ

26.7.2001 / 23:17

שירות התקשורת הראשון שחברות הכבלים יוכלו לספק הוא אינטרנט מהיר - ככל הנראה כבר מינואר 2002

מאת הדר חורש

חברות הכבלים נערכות לגיוס מאות עובדים בעקבות אישור תיקון חוק התקשורת בכנסת - כך אמר היום (חמישי) בני איינהורן, סמנכ"ל דסק"ש . איינהורן אחראי על היערכות החברות לקראת פתיחת שוק התקשורת לתחרות יחד עם סגן יו"ר דנקנר השקעות, משה גביש, וענת מני-פז, בתו של אליעזר פישמן, השולט בחברת ערוצי זהב.

בכוונת חברות הכבלים לחדש את פעילותה של תבל טלקום, החברה שעסקה בעבר בהכנות להקמת רשת שירותי התקשורת של הכבלים ופעילותה צומצמה עקב התמשכות הדיונים בעניין התיקון לחוק התקשורת.

תבל טלקום צפויה לפנות בחודשים הקרובים ליצרני מערכות תקשורת בבקשה שיציעו לחברות הכבלים מערכות לתקשורת נתונים וטלפוניה. על פי הערכות, יבחנו חברות הכבלים אפשרות לספק שירותי טלפון בטכנולוגיית IP.

בין מנהלי החברות קיימים חילוקי דעות בעניין "בשלותה" של טכנולוגיה זו, ולכן נראה שהכבלים יספקו שירותי טלפוניה בתוך שנה עד שלוש שנים.

שירות התקשורת הראשון שחברות הכבלים יוכלו לספק הוא אינטרנט מהיר - ככל הנראה כבר מינואר 2002. מחיר השירות למנוי צפוי להיות 30 עד 40 דולר לחודש, בדומה למחיר שירות האינטרנט המהיר של חברת בזק .

חברות הכבלים מספקות כיום אינטרנט מהיר לאלפי מנויים במסגרת ניסוי ומתכוונות להגיש בתוך חודשיים בקשה לקבל רישיון מפעיל פנים ארצי. החתימה על הרישיון צפוייה בתוך שלושה חודשים מיום הגשת הבקשה.

עד סוף 2001 צפוי הממונה על ההגבלים העסקיים בתמ"ס, דרור שטרום, לאשר את מיזוג חברות הכבלים בתחומי התשתית והתוכן. בתחום התוכן עשוי הממונה לאשר הסדר כובל לתקופה מוגבלת של שמונה שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully