וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: AMD ומניות המוליכים למחצה זינקו ומשכו את השוק לעלייה

דפנה מאור

26.7.2001 / 23:36

מדד המוליכים למחצה זינק ב-6.3%; HP נפלה בעקבות אזהרת הרווח; וינייט זינקה ב-22% בעקבות העלאת המלצה

מניות המוליכים למחצה, בהובלת AMD (סימול AMD) ונשונל סמיקונדקטורס (סימול NSM), הצליחו לגבור על אזהרות הרווח של קומפאק ו-HP, ומשכו את הנאסד"ק לעלייה של כמעט 2%. למרות נתונים מקרו-כלכליים המצביעים על האטה ואזהרות רווח ממגוון חברות טכנולוגיה, בהן אוויה, נרשמו עליות בנאסד"ק.

ירידה חדה מהצפוי של 2% נרשמה בהזמנות למוצרים בני קיימא בחודש יוני בארה"ב, לעומת תחזית לירידה של 1% בלבד בהזמנות בחודש יוני. בניכוי סעיף התחבורה חלה ירידה של 1.5% בהזמנות למוצרים בני קיימא בחודש יוני. במקביל, מדד עלות התעסוקה, אחד המדדים החשובים לאומדן האינפלציה, עלה ב-0.9% ברבעון השני של השנה, לאחר שעלה ב-1.1% ברבעון הראשון.

AMD זינקה ב-7.3% ומשכה את המגזר כולו לעליות. נשונל סמיקונדקטור זינקה ב-11.8%. בעקבותיהן עלה מדד המוליכים למחצה של בורסת פילדלפיה ב-6.3%.

HP (היולט פאקרד) ירדה ב-6.5%. החברה הודיעה היום לפני פתיחת המסחר כי הכנסותיה ייפלו בכ-14%-16% ביחס לרבעון המקביל, וכן הודיעה על פיטורי 6,000 עובדים. החברה ציינה כי הפיטורים הנוכחיים יחסכו לה 500 מיליון דולר בשנה.

קומפאק נתנה אזהרת רווח משלה לאחר פרסום הדו"ח הרבעוני אמש, אך עלתה ב-2.7%. יצרנית המחשבים רשמה רווח של 67 מיליון דולר או 4 סנט למניה ברבעון השני, נפילה של 81% לעומת 387 מיליון דולר או 22 סנט למניה ברבעון המקביל.

הכנסות החברה הסתכמו ב-8.45 מיליארד דולר, לעומת 10.13 מיליארד דולר בתקופה המקבילה. היא צופה כי הכנסותיה ברבעון השלישי של השנה יהיו בטווח של 8-8.4 מיליארד דולר, לעומת תחזית קודמת להכנסות של 9.3 מיליארד דולר. החברה טענה כי חולשה במכירות המחשבים וירידה בדרישה למוצריה הובילו לקיצוץ התחזיות.

יצרנית הכבלים האופטיים הגדולה בעולם קורנינג (סימול GLW) זינקה ב-13%, לאחר שדיווחה על רווח גבוה בהרבה מהתחזיות לרבעון. הרווח פרופורמה ברבעון השני, לפני הפרשות, הגיע ל-80 מיליון דולר - 29 סנט למניה, לעומת רווח של 271 מיליון דולר או 31 סנט למניה מדוללת ברבעון המקביל בשנה הקודמת. האנליסטים צפו רווח של 18 סנט למניה. מכירות החברה ברבעון הגיעו ל-1.9 מיליארד דולר.

בעקבות קורנינג עלו מניות אחרות במגזר: JDS יוניפייז (סימול JDSU) עלתה ב-7.7% לקראת פרסום הדו"ח הרבעוני היום לאחר הסגירה; היא צפויה לרשום רווח של 3 סנט למניה. סיקמור עלתה ב-10.6%.

חברות התוכנה העסקית בעלייה

וינייט (סימול VIGN), המפתחת תוכנות עסקיות, עלתה ב-22% לאחר שסלומון סמית ברני העלה את הדירוג למנייתה ל"קנייה" מ"תשואת יתר". אתמול דיווחה החברה על הפסד של 4 סנט למניה, בהתאם לתחזיות מונמכות. הכנסותיה, סך 83.6 מיליון דולר, עלו מעט על התחזיות ולעומת התקופה המקבילה. וינייט צופה לחזור לרווחיות ברבעון הרביעי.

i2 (סימול ITWO) עלתה ב-13.3% לאחר שהודיעה אתמול על קיצוץ 10% מכוח העבודה שלה בניסיון לחזור לרווחיות.

ורטיקלנט (סימול VERT), חברת ה-B2B, עלתה ב-9.7% לקראת פרסום הדו"ח הרבעוני שלה לאחר הסגירה. מפעילת זירות המסחר המקוון צפויה לרשום הפסד של 23 סנט למניה ברבעון השני. המניה נסגרה היום בשער של 1.47 דולרים - 99% מתחת לשיא של 138 דולר שרשמה במהלך 2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully