וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף זינק ב-3.2%

נתן שבע

16.7.2006 / 17:51

שמועות על הסדר בלבנון הספיקו לפעילים לרוץ ולרכוש מניות. הבנקים קפצו ב-5%. מחזור המסחר הסתכם בכ-2.5 מיליארד שקל

יום המסחר בבורסה התחלק היום לשני חלקים שונים בתכלית. בדומה לימים האחרונים, נפתח היום המסחר בירידות שערים של יותר מ-3%, על רקע ירי הקטיושות הכבד על ישובי הצפון. הבורסה כבר הספיקה להשלים נפילה של כ-12% בשלושה ימים, כאשר פיקוד העורף משדר כי גם תל אביב בסכנה. אבל בסביבות השעה שלוש בצהריים כבר התחוללה חרושת שמועות.

זה החל מסקירה של סוכנות דירוג האשראי פיץ', שהובילה לתיקון קל, ונמשך בשמועות כי מזכ"ל החיבאללה, חסן נסראללה, מת בהתקפות של חיל האוויר, או בשמועות על נכונות החיזבאללה לסגת מדרום לבנון. אישוש לשמועות לא היה, אבל למשקיעים - שהיו עסוקים בעיקר בללקק את הפצעים - הן נתנו את האות למגמת התיקון. תוך דקות זינקה הבורסה ב-6% בהובלת מניות הבנקים והנדל"ן, כשכמעט כל מניה הופכת לסחורה לוהטת. בסיום היא חתמה בעליות של 3%.

מדד המעו"ף זינק ב-3.2% ל-772 נקודות, מדד תל אביב 100 עלה ב-2.3% לרמה של 781 נקודות, ומדד התל טק איבד 0.5%. מחזור המסחר היה גבוה גם היום, בדומה לימים האחרונים, והסתכם בכ-2.5 מיליארד שקל.

חברת הדירוג פיץ' פירסמה סקירה מעט מעודדת, אם כי לא חידשה דבר מבחינת דירוג האשראי של ישראל. "למרות שההסלמה האחרונה של האלימות תפגע בטווח הקצר באמון בישראל, הכלכלה יוצאת מנקודת פתיחה חזקה, אשר יחד עם מסגרת מדיניות איתנה - צפויה להגביל את ההשלכות הכלכליות השליליות", אמרו בפיץ'.

כאמור, מניות הבנקים היו המתקנות העיקריות, לאחר שכבר איבדו 15% בשלושת הימים האחרונים עד השעה שלוש בצהריים. מניית הפועלים עלתה בכ-5% ומניית לאומי הוסיפה 3.8%. מדד הנדל"ן, שכבר איבד 5% בתחילת המסחר, הספיק לתקן בכ-3%. מבין המניות במדד, מניית אפריקה ישראל רשמה את התיקון המרשים ביותר, כאשר חתמה בעלייה של 5% לאחר שכבר איבדה שיעור דומה בתחילת המסחר. עוד הספיקה לתקן מכתשים אגן, שעלתה ב-3%. המניה כבר רשמה תשואה שלילית של 20% מתחילת השנה - המניה השנייה הגרועה במדד המעו"ף אחרי טבע. טבע עצמה לא השתתפה בחגיגה ואיבדה 1.5%, כאשר היא משלימה נפילה של 31% מתחילת השנה - רמת שפל של 15 חודשים. הסנטימנט השלילי דבק במניה גם היום, לאחר הפסד משפטי של החברה ביום חמישי האחרון על תרופה בעלת מכירות של 1.9 מיליארד דולר בשנה.

חברות הביטוח הראל והפניקס משחררות היום אזהרות רווח לרבעון השני של השנה, ומצטרפות לאחיותיהן מהשבוע שעבר, כלל ביטוח ומגדל. אזהרת הרווח לרבעון השני באה בעקבות הרבעון החלש בשוק ההון - דבר שמאלץ את חברות הביטוח להחזיר כסף למבוטחיהם על ההפסדים שנוצרו בפוליסות המשתתפות ברווחים שלהם. החישוב של העמלות על הרווחים שגובות חברות הביטוח הוא שנתי, אך מתבצע על בסיס רבעוני, כך שלאחר רבעון מוצלח ראשון - בו גזרו חברות הביטוח רווחים - הן נאלצות להחזיר אותם. במקביל, גם הרווחים מכספי הנוסטרו של החברות נפגעו מהרבעון החלש בשוק ההון. הראל נהנית מהמגמה בשוק ועלתה 2.7%. הפניקס 1 איבדה 3.1%.

למרות התיקון בשוק המניות בחלקו האחרון של היום, דווקא השוק הסולידי סיים את יום המסחר בירידות, בעיקר בטווחים הארוכים. איגרת החוב מסוג שחר איבדה 0.35% בטווח הארוך, כאשר הגליל הארוך איבד 0.2%. היום לא התקיים מסחר במט"ח, אבל גם שם נרשם היפוך מגמה. המסחר באופציות שקל-דולר גילם למטבע האמריקאי בתחילה התחזקות לרמה של 4.53 שקלים -0.4% לעומת היציג של יום שישי. בסיום הוא כבר נחלש לרמה של 4.48 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully