וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניו יורק טיימס מקצץ בגודל העיתון ומפטר עובדים

עפרה שלו

18.7.2006 / 10:46

העורך, ביל קלר, אמר כי הפורמט הצר ידידותי יותר לקוראים, וביקש מהצוות לכתוב כתבות תמציתיות וללא חזרות מיותרות

על רקע בריחת הקוראים והמפרסמים מעיתונות הדפוס לעיתונות המקוונת, ה"ניו יורק טיימס" יקצץ את גודל העיתון בכ-4 ס"מ, ויסגור מפעל דפוס בניו ג'רסי. השינויים, שייכנסו לתוקף באפריל 2008, ילוו בפיטורים של 250 עובדי הפקה. ניו יורק טיימס, המוציאה לאור את העיתון באותו השם, צופה כי המהלכים יביאו לחיסכון 42 מיליון דולר בשנה.

העיתון ירד מפורמט ברודשיט (הפורמט של "הארץ"), שהוא כ-137 ס"מ, לפורמט ביניים של 122 ס"מ (לא טבלואיד). לאחר השינוי, העיתון יהיה צר יותר ב-3.8%, והארוך יוותר ללא שינוי.

בתזכיר לעובדים שכתב העורך, ביל קלר, נכתב כי לעיתון יתווספו דפים, וכי בשל כך, יאבד רק 5% משטחו ולא 11%. "עיתון צר יותר הוא באופן מסוים ידידותי יותר לקורא", כתב. הוא הוסיף כי הגודל החדש יתאים למעשה לקונצנזוס: "USA טודיי" כבר מודפס בגודל זה, וה"וול סטריט ג'ורנל" יעבור לפורמט זה בינואר 2007. מו"ליות העיתונים גאנט ונייט רידר הודיעו על מעבר לפורמט זה, וטריביון שוקלת אותו.

עוד אמר קלר, כי על צוות העיתון להשתדל לכתוב התפתחויות חדשותיות בצורה תמציתית יותר, ולהישמר מפני כתיבה עודפת, לא מהודקת וחוזרת על עצמה. "אני משוכנע שעם עורכים טובים והשקעת זמן, אני יכול להוריד 5% מכל עיתון יומי ולשפרו", כתב קלר.

השינוי המהותי השני הוא סגירת מפעל הדפוס בניו ג'רסי, ואיחוד מתקני הדפוס במפעל החדש בקווינס. בעקבות הקונסולידציה, יפוטר כשליש מכוח העבודה של הדפוס, המונה 800 איש. הקונסולידציה בדפוס צפויה לחסוך לעיתון 30 מיליון דולר בשנה, והפחתת גודל העיתון תחסוך 12 מיליון דולר בשנה.

"כואב לראות תעשייה מצטמצמת", כתב קלר, אולם, אם עלינו להבטיח את הישרדותינו הכלכלית עדיף לבחור בקיצוצים מעין אלה ולא ב"פיטורים של אנשי צוות או סגירה של משרדים בחו"ל", כתב.

מו"ליות העיתונים האמריקאיות נמצאות במצוקה, כשאפילו החזקות שבהן אינן חסינות מפניה. ניו יורק טיימס נקטה לאחרונה בכמה צעדים שנועדו להגדיל את הרווחיות, בהם גביית תשלום עבור תוכן מסוים באתר האינטרנט של עיתון הדגל.

מו"ליות רבות החליטו להיאבק בהאטה באמצעות מעבר לפורמט קומפקטי יותר. על אף הנטייה לזהותו עם עיתונות פחות מכובדת ויותר צהובה, לפורמט הקומפקטי יש יתרונות ברורים: הוא חוסך בעלויות הדפוס ומגדיל את התפוצה של העיתון. דאו ג'ונס, המוציאה לאור את ה"וול סטריט ג'ורנל", העיתון השני בתפוצתו בארה"ב, ובעלת האתר בתשלום הפופולרי ביותר - החליטה לאחרונה להעביר את מהדורות אסיה ואירופה של ה"ג'ורנל" לפורמט טבלואיד.

מגמת המעבר לפורמט קומפקטי תקפה גם מעבר לאוקיינוס. מספר עיתונים נחשבים בבריטניה, בהם "דיילי טלגרף", "טיימס" ו"אינדיפנדנט", החלו בשנים האחרונות לצאת במהדורות טבלואיד לצד מהדורותיהם הוותיקות בפורמט ברודשיט. בהמשך, עבר גם העיתון "גרדיאן" מפורמט רחב לפורמט קטן יותר, אולם בניגוד לאחרים, הוא בחר בפורמט ברלינר, הגדול יותר מפורמט טבלואיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully