וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסני תפיק פחות סרטים ותפטר 650 עובדים

19.7.2006 / 11:23

מינתה את אורן אביב למנהל חטיבת הסרטים הלא מצויירים במקום נינה ג'ייקובסון. תתמקד בסרטים הפונים למשפחות ולקהל הרחב

וולט דיסני הודיעה כי תצמצם את פעילות אולפני הסרטים ותפטר בעקבות כך 650 עובדים ברחבי העולם - כ-20% מכוח העבודה של האולפנים. הקיצוצים בדיסני היו צפויים, אולם במפתיע, דיסני הודיעה גם כי מינתה את אורן אביב למנהל חטיבת הסרטים הלא מצויירים.

אורן אביב, מנהל השיווק של דיסני, יחליף את נינה ג'ייקובסון, הפורשת לאחר 8 שנים באולפנים. אביב קודם לאחרונה לתפקיד סמנכ"ל קריאייטיב ראשי והוא נחשב לכוח עולה באולפני דיסני.

הקיצוצים הם חלק משינוי אסטרטגי שעורכת דיסני, במסגרתו תפיק יותר סרטים ממותג דיסני שפונים לקהל הרחב, הכולל ילדים, משפחות ומבוגרים. במקביל, תקצץ דיסני בחדות את כמות הסרטים ממותג טאצ'סטון, שנוסד לפני 20 שנה כדי לייצר סרטים שפונים לקהל מבוגר יותר. טאצ'סטון תשיק עתה 2-3 סרטים בשנה, לעומת 7-10 בשנה עד לשינוי.

על פי האסטרטגיה החדשה, דיסני תפיק בשנה כ-10 סרטים ממותג דיסני, ו-2-3 סרטים ממותג טאצ'סטון, כלומר, כ-12 סרטים בשנה. מספר הסרטים הכולל הנוכחי של דיסני הוא 18-20 בשנה, 10 מתוכם של טאצ'סטון.

למרות ההצלחה של סרטים כגון "נארניה", רווחי דיסני נפגעו בתקופה האחרונה, על רקע התחזקות התחרות וכשלונות קופתיים כגון "האחים גרים". אולפני דיסני רשמו צניחה חדה ברווח בשני הרבעונים האחרונים, והפסד משמעותי ברבעון האחרון של שנת הכספים 2005.

מומחים בתעשייה מעריכים כי השינוי האסטרטגי קשור בטענה יו"ר האולפנים דיק קוק, לפיה ישנם יותר מדי סרטים יקרים הפונים לקהל צר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully