וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק דיסקונט מפרסם מכרז לביטוח עובדיו בקרן פנסיה מקיפה

הארץ

27.7.2001 / 9:19

זאת לאחר 10 שנות דיונים; מקורות בדיסקונט אמרו כי המועמדת לזכות היא אחת מקרנות הפנסיה הגדולות - מבטחים, מקפת ומיטבית

מאת חיים ביאור

בנק דיסקונט עומד לפרסם מכרז לביטוח עובדיו בפנסיה מקיפה, לאחר יותר מעשר שנות דיונים פנימיים בין נציגי העובדים לבין ההנהלה.

יועץ המכרז הוא מנחם קלי, בעל המניות העיקרי של בית הביטוח הפנסיוני פיסגה. המכרז יופנה לכל קרנות הפנסיה, אך מקורות בדיסקונט אמרו כי המועמדת לזכות היא אחת מקרנות הפנסיה הגדולות - מבטחים, מקפת ומיטבית (בבעלות קרן הגמלאות של עובדי ההסתדרות). בדיסקונט מועסקים כיום 5,500 פקידים, מורשי חתימה ומנהלים, אך הביטוח הפנסיוני יחול רק על 4,900 העובדים הקבועים. הבנק הקים ועדה לענייני פנסיה לשם גיבוש התוכנית להסדרת הביטוח הפנסיוני. הוועדה הורכבה מנציגי ועד הפקידים, ועד המנהלים ומורשי החתימה ומאנשי אגף משאבי האנוש.

חברי הוועדה סיכמו כי הצטרפותם של עובדי דיסקונט הקיימים לקרן הפנסיה ייעשה על בסיס וולונטרי, בעוד שהצטרפות עובדים חדשים תהיה אוטומטית. עוד סוכם כי המכרז בקרב קרנות הפנסיה יפורסם עד ה-30 בספטמבר, וכי הקרן המבטחת תיבחר עד ה-30 בנובמבר. כיום מפריש הבנק לקרן פיצויים ולקופת התגמולים 18.3% מהשכר. בעקבות לחץ העובדים, הסכימה ההנהלה להוסיף להפרשות 1.5% נוספים מהשכר (1% יפריש המעסיק ו-0.5% יפריש העובד). סך הכל יופרש לקרן 19.8% מהשכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully