וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: טוקיו נסגרה בירידה בהובלת סוני שנפלה ב-11.3% - הירידה הגדולה בעשור

עפרה שלו

27.7.2001 / 9:39

סוני חתכה את תחזיות הרווח שלה ב-40%; יצרניות השבבים TSMC עלתה ב-5%; יריבתה, יונייטד מיקרואלקטרוניקס, עלתה ב-2.2%; NTT דוקומו ירדה ב-5%

בטוקיו נרשמו ירידות בהובלת סוני, שרשמה את הירידה הגדולה ביותר מזה עשור לאחר שחתכה את תחזיות הרווח השנתי שלה ב-40%. הניקיי ירד ב-0.2%. בטייוואן עלה ה-TSWE ב-0.5%. יצרנית השבבים TSMC עלתה ב-5%, ויריבתה יונייטד מיקרואלקטרוניקס עלתה ב-2.2%.

אתמול דיווחה סוני היפאנית, יצרנית מוצרי האלקטרוניקה הביתיים השנייה בגודלה בעולם, על תוצאותיה הכספיות לרבעון הכספים הראשון שלה. ההפסד ברבעון הגיע ל-116 מיליון דולר (14.3 מיליארד ין) לעומת רווח של 36.9 מיליארד ין ברבעון המקביל בשנה הקודמת. סוני מסרה כי ההפסד נובע מירידה בביקוש למוצריה והוצאה חד פעמית בגין קריאה להחזרת מכשירי סלולר פגומים של החברה. מנייתה ירדה היום ב-11.3%.

NTT דוקומו ירדה ב-5%, לאחר שאמרה כי היא עשויה לרשום הפרשות הקשורות בירידה בערך של כמה מנכסיה. NEC ירדה ב-5.2%; היטאצ'י רשמה ירידה של 2.5%.

פוג'יטסו ירדה ב-4.3%. יצרנית שבבי הזיכרון לטלפונים סלולריים השלישית בגודלה בעולם דיווחה היום על ההפסד של 448 מיליון דולר ברבעון השני, פי ארבעה ויותר מההפסד של החברה ברבעון המקביל בשנה הקודמת, נוכח ההאטה הקשה במכירות השבבים. מכירות החברה ברבעון הגיעו ל-8.72 מיליארד דולר, עלייה של 1.7% לעומת הרבעון המקביל.

עוד הודיעה החברה כי ההפסד השנתי שלה יהיה גדול מהתחזיות, וצפוי להסתכם ב-1.76 מיליארד דולר. מוקדם יותר החודש מסרה פוג'יצו כי ייתכן שתיאלץ להוריד את תחזית הרווח שלה נוכח הירידה במחירי שבבי זיכרון פלאש.

יצרנית מוצרי אלקטרוניקה נוספת, סמסונג אלקטרומכניקס, דיווחה היום על ירידה חדה ברווח. היצרנית המובילה דיווחה על ירידה של 53% ברווח במחצית הראשונה של השנה, לנוכח ההאטה במכירות לחברות טלפון ומחשבים. החברה רשמה רווח של 92 מיליארד וון (70 מיליון דולר), לעומת 195 מיליארד דולר וון בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

הכנסות החברה במחצית הראשונה של השנה הסתכמו ב-1.5 טריליון וון לעומת 2.4 טריליון וון בתקופה המקבילה - ירידה של 25%. סמסונג נפגעה מההאטה במכירות ה-PC העולמיות, שירדו ברבעון השני בפעם הראשונה מאז 1986, וגררו ירידה בביקוש הקבלים של סמסונג, המווסתים את זרימת החשמל במחשבים ומכשירי טלפון.

סמסונג אלקטרומכניקס ירדה ב-1.3% במסחר בקוריאה. הקוספי רשם עלייה של 2.3% בהובלת יצרניות השבבים הייניקס וסמסונג אלקטרוניקס, שעלו ב-11.6% וב-3.3% בהתאמה.

ההאנג סנג עלה ב-0.7% בהובלת צ'יינה יוניקום, שהוסיפה 2%. יצרנית המחשבים לג'נד הולדינגס עלתה ב-0.6%; אינטל אסיה עלתה ב-3.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully