וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם תצליח ריט להישאר רווחית?

הארץ

27.7.2001 / 10:06

סופי שולמן

הזמנים השתנו והחברות שנחשבו בתקופת הגאות בוול סטריט ל"משעממות", מוכיחות למשקיעים כי זוהר הוא לא הכל. בזמן שכוכבות כגון צ'ק פוינט , קומברס ומרקורי מנמיכות את התחזיות ומפרסמות אזהרות רווח, ממשיכות החברות הקטנות, שלא נהנו בעבר מאור הזרקורים, לשמור על יציבות ואף לצמוח. כך קרה בחברות כגון אי.סי.טל, וריסיטי ופריסייס שהוציאו דו"חות טובים לרבעון השני של 2001.

אתמול הצטרפה אליהן גם ריט , הפועלת בשוק המערכות לתשתיות תקשורת, שפירסמה תוצאות כספיות לרבעון שהסתיים ביוני. התוצאות עמדו בתחזיות, ואף הצביעו על המשך הצמיחה בחברה. על רקע זה רשמה מניית ריט, הנסחרת בנאסד"ק, בהתחלת המסחר עלייה, אולם בהמשך הצטרפה למגמת הירידות. שווי השוק של החברה הוא 35 מיליון דולר.

ריט סיימה את הרבעון עם הכנסות של 11.7 מיליון דולר, עלייה קלה לעומת הרבעון הקודם שבו היא רשמה הכנסות של 11.1 מיליון דולר. בהשוואה לרבעון המקביל משקפות הכנסות אלה צמיחה של 38%. ההוצאות של ריט נותרו ברמה דומה לזו של הרבעונים הקודמים, והרווח התפעולי הגיע ל-756 אלף דולר. בזכות הכנסות מימון היה הרווח הנקי של ריט גבוה מהרווח התפעולי והסתכם ב-957 אלף דולר. רווח זה מתורגם לרווח של 10 סנט למניה, שיפור לעומת רווח של 7 סנטים למניה שנרשם ברבעון הראשון של 2001.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה ריט עם הכנסות של 22.8 מיליון דולר, עלייה של 47% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי זינק ל-18 סנט למניה לעומת רווח של 3 סנטים למניית ריט במחצית הראשונה של 2000. במאזן החברה בולטת העלייה במזומנים לעומת סוף 2001 והירידה בכמות המלאי. כיום יש לריט מזומנים בשווי של 14.6 מיליון דולר.

ריט מתמחה בפיתוח פתרונות המיועדים לייעול הפעילות של רשתות תקשורת והמאפשרים חיסכון בעלויות באמצעות ניצול טוב יותר של תשתיות התקשורת. פעילותה מתחלקת לשני תחומים מרכזיים: הראשון הוא טלקום - בעבורו פיתחה ריט את מערכת ה-PairView שמאפשרת למפעילות התקשורת לאתר חוטי נחושת אבודים. תחום הפעילות השני הוא הדאטהקום, שבו היא מתמחה בפיתוח מערכות PatchView למיפוי תשתית התקשורת בחברות טלקום. נראה כי העובדה שהמערכות שפותחו בחברה אמורות לעזור לחברות טלקום לנצל באופן יעיל את התשתיות הקיימות, תרמה עד היום ליציבות היחסית של ריט.

ואולם, אתמול הגיע גם תורה להנמיך מעט את ציפיות השוק. מנכ"ל ריט, ליעם גלין, ציין אמש כי על אף שבמחצית הראשונה לא נפגעה החברה, היא לא מצליחה להימלט מהקשיים בהם נתון שוק הטלקום. הוא הסביר אתמול כי יכולת החיזוי לגבי היקף ההכנסות ירדה ומחזורי המכירות התארכו. "יש לנו צבר הזמנות, אך אנחנו לא יכולים לסמוך עליו, מכיוון שלקוחות רבים דוחים את מועדי האספקה", אמר גלין. על רקע זה הורידה אתמול ריט את התחזיות למחצית השנייה של 2001, שתהיה כהגדרתו פחות טובה מהראשונה, הן בהכנסות והן ברווחים.

בריט מציינים כי הרבעון השלישי יהיה החלש מכולם. הסיבה לכך, נעוצה לדברי גלין, בכך שחלק ניכר ממכירות ריט הן בשוק האירופי שנחלש באופן מסורתי בחודשי הקיץ על רקע החופשה המרוכזת אליה יוצאות מרבית החברות. להערכתו, ההכנסות ברבעון השלישי יהיו נמוכות מהרבעון הרביעי, וניתן להסיק מכך שהן יהיו נמוכות גם מהשני. גלין מתקשה לחזות את רווחיות החברה ברבעונים הקרובים, אך לפי שיעור הרווח התפעולי שהציגה ריט ברבעון, נראה כי היא עלולה לחזור להציג הפסד תפעולי ברבעון הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully