וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: צפי לעליות בפתיחה על אף הפסדי הענק של JDS יוניפייז; צ'ק פוינט תרכז עניין בעקבות הדו"חות של וריסיין

גיא ימין

27.7.2001 / 17:01

החוזים העתידיים על מדד הנאסד"ק מצביעים על עלייה של 1.4% בפתיחה; דו"חות בנוגע לתל"ג בארצות הברית ולמדד אמון הצרכנים יתפרסמו במהלך המסחר

נתונים מאקרו כלכליים שונים והמשך הבשורות הרעות המאפיינות את עונת הדו"חות הנוכחית ישפיעו על כיוון המסחר היום. המדווחת האחרונה ברשימה ארוכה של חברות שלא עמוד בתחזיות היא חברת JDS יוניפייז (סימול: JDSU), אך כפי שנראה לעת עתה, גם תוצאותיה אינן מצליחות לדכא את המומנטום החיובי שאיפיין את סוף המסחר אתמול.

בשעה זו מצביעים החוזים העתידיים על מדד הנאסד"ק על עלייה של 1.4% ואילו החוזים על מדד ה-S&P מראים עלייה מתונה של 0.2%.

בין הנתונים שיתפרסמו היום מצוי דו"ח ממשלתי בנוגע לתוצר הלאומי הגולמי שישוחרר כשעה לאחר תחילת המסחר. הערכת הכלכלנים היא כי כלכלת ארצות הברית רשמה צמיחה של 0.9% ברבעון השני, והמספר המדויק ייוודע כאמור היום. בנוסף, דו"ח מכירות הבתים לחודש יוני ומדד אמון הצרכנים לחודש זה של אוניברסיטת מישיגן עשויים אף הם לאותת לשווקים בנוגע לנכונות הצרכנים האמריקאים לשלוח את ידם לכיס.

בזירת הדו"חות כאמור, היתה זו ספקית הרכיבים לסיבים אופטיים הגדולה בעולם, חברת JDS יוניפייז, שדיווחה אמש על הפסד נקי אסטרונומי של 50.6 מיליארד דולר לשנת הכספים שהסתיימה עבורה ב-30 ביוני. בניגוד להערכות האנליסטים המוקדמות לרווח תפעולי של 3 סנט למניה, הצליחה ענקית האופטיקה להפתיע לרעה עם הפסד תפעולי של 9 סנט למניה.

וכאילו לא די בכך, JDS הודיעה כי היא אינה מצפה לשיפור במכירות ברבעון הנוכחי, וכי על מנת לצמצם את הוצאותיה היא מתעתדת לקצץ ב-7,000 משרות.

בסלומון העלו ההמלצה לנייס

בין הישראליות עשויה לרכז עניין, נייס שפירסמה את דו"חותיה אמש. יצרנית מערכות ההקלטה הדיגיטליות דיווחה על הכנסות של 30.5 מיליון דולר ועל הפסד של 53 סנט, ובית ההשקעות סלומון סמית ברני העלה בתגובה את המלצתו למניה ל"תשואת יתר", ואת מחיר היעד מ-15 ל-18 דולר, בכ-25% מעל למחיר הסגירה אתמול. נציין עם זאת כי בבית ההשקעות הנמיכו את תחזית המכירות והרווח להמשך השנה על רקע התחזיות שסיפקה החברה.

עוד עשויה למקד התעניינות צ'ק פוינט , שעולה במסחר שלפני הפתיחה ב-2.9% לאחר שאמש לאחר הסגירה פירסמה חברת האבטחה וריסיין (סימול: VRSN) את תוצאותיה לרבעון השני. נראה כי האמרה "כשיורד גשם כולם נרטבים", פועלת גם בפן החיובי, כך שדו"חות מוצלחים משפיעים לטובה על חברות אחרות במגזר, ומכך עשויה צ'ק פוינט ליהנות. וריסיין הצליחה להציג רווח של 25 סנט למניה, תוך שהיא עוקפת את ממוצע האנליסטים ב-11 סנט. הכנסות החברה זינקו ב-230% לעומת הרבעון המקביל, ל-231 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully