וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון גדול ראשון ל-AOL: קומפאק תציג את האייקון המוביל לשירותי האינטרנט שלה על מסך הפתיחה

עפרה שלו

27.7.2001 / 16:00

השירות המתחרה של מיקרוסופט, MSN, יידחק לתפריט ה"התחל"; אתמול דווח כי AOL מציעה ליצרניות המחשבים 35 דולר תמורת כל לקוח שיתחבר לשירות אמריקה אונליין באמצעותן

יצרנית המחשבים קומפאק (סימול CPQ) תציג האייקון המוביל לשירותי האינטרנט של AOL -טיים וורנר על גבי מרבית המחשבים האישיים עליהן תופעל מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט , חלונות XP.

האייקון יופיע על המסך הראשון ("שולחן העבודה") אותו רואים המשתמשים מיד עם הפעלת המחשב. במחשבים האישיים אותם תשווק קומפאק, יועבר יישום ה-MSN של מיקרוסופט לתפריט "התחל", וידרוש מהמשתמש לפחות שתי הקלקות עכבר.

זהו ניצחון גדול ראשון ל-AOL בקרב שהיא מנהלת עם מיקרוסופט על פיסת שטח זו. העסקה בין AOL לקומפאק היא אחד השינויים המתרחשים בעקבות פסיקת בית המשפט לערעורים, לפיה תוכנת ההפעלה חלונות של מיקרוסופט מהווה מונופול.

מוקדם יותר החודש, בעקבות פסיקת בית המשפט לערעורים, הודיעה ענקית התוכנה כי תערוך שינויים בהסכמי הרישוי שלה עם יצרניות מחשבים, שיאפשרו להן להסיר אייקונים מסויימים של מיקרוסופט משולחן העבודה של המחשבים, ולהוסיף מוצרים של חברות אחרות כמו רילנטוורקס (סימול RNWK) ו-AOL.

עד כה אסרו הסכמי הרישוי של מיקרוסופט על יצרנים לערוך שינויים כלשהם בשולחן העבודה. בשלב מאוחר יותר איפשרו הסכמי הרישוי הוספת אייקונים דוגמת זה של דפדפן האינטרנט המתחרה של נטסקייפ.

מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, אמר כי השינוים בהסכמי הרישוי ייכנסו לתוקפם באופן מיידי. משמעות הדבר היא כי יצרניות המחשבים יוכלו ליישם את השינויים כבר בתוכנת חלונות XP שהשקתה צפויה באוקטובר.

אתמול דיווח ה"וואשינגטון פוסט" כי AOL מציעה תשלום ליצרניות ה-PC כדי שיציגו במסך הפתיחה של מחשבים מתוצרתן את האיקון של AOL.

AOL, לפי הדיווח ה"וואשינגטון פוסט", מציעה ליצרניות המחשבים 35 דולר תמורת כל לקוח שיתחבר לשירות אמריקה אונליין באמצעותן. נכון לאתמול הסכימה לרעיון יצרנית אחת, e-Machines, אמרו מקורות ל"פוסט".

למרבה האירוניה, דובר מיקרוסופט אמר בראיונות לתקשורת כי פעולותיה של AOL מנוגדות לאינטרס הצרכנים, וכי שיטת קידום המכירות החדשה תאלץ את הלקוחות לבחור את השירות היקר ביותר בארה"ב.

מיקרוסופט הורשעה בניצול לרעה של כוחה כמונופול, לאחר שכרכה את השימוש בדפדפן האינטרנט אקספלורר בחבילת התוכנות למחשבים האישיים שלה. למעשה, מיקרוסופט נחשבת לאחר מהחלוצות בתחום החדרת מוצריה דרך יצרני ה-PC.

מיקרוסופט מפעילה את שירות האינטרנט MSN בארה"ב - המתחרה בזה של AOL. היום הודיעה מיקרוסופט כי לשירות MSN יש 6.5 מיליון מנויים בארה"ב. לשירות של AOL מחוברים יותר מ-30 מיליון מנויים בארה"ב. AOL העלתה החל מתחילת יולי את תעריפי הגלישה החופשית החודשיים שלה ל-23.9 דולר, לעומת שירות MSN הגובה 21.95 דולר.

בתגובה לאמירתו של דובר מיקרוסופט, אמר דובר AOL כי "הפוסל במומו פוסל". נציגי ארגוני צרכנים כבר הודיעו כי יגישו תלונה נגד AOL.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully